×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش ظرفیت ۳۰۰۰ نفری جمع آوری معتادان متجاهر تهران ظرف دو ماه آینده

محسن منصوری در پایان جلسه قرارگاه اجتما عی استان تهران، در جمع خبرنگاران گفت: در استان تهران، جلسات قرارگاه اجتماعی به صورت مرتب و هفتگی برگزار می‌شود و حدود ۶ ماه است که این اقدام آغاز شده و دستگاههای مرتبط نیز به صورت جدی موضوعات مطرح شده در جلسات را دنبال می‌کنند. در حقیقت در استان تهران، عزم جدی نیز برای حل معضلات اجتماعی شکل گرفته تا بتوان با اقدامات موثر بخشی از مشکلات و معضلات اجتماعی را حل و فصل کنیم.

وی افزود: البته اگر بخواهیم معضلات اجتماعی سطح استان تهران را لیست کنیم  به سیاهه ای شامل موارد بسیاری می‌رسیم؛ اما با اولویت بندی نسبت به حل و فصل آنها اقدام خواهیم کرد.

استاندار تهران ادامه داد: در جلسه امروز دوشنبه دو دستور کار جدی و مهم وجود داشت که نخست در ارتباط با ساماندهی معتادین متجاهر بود. در حد فاصل شش ماهه آغاز  فعالیت قرارگاه اجتماعی استان تهران، حدود ۴ هزار و ۳۰۰ ظرفیت به ظرفیت قبلی اضافه شد و بخشی از معتادان متجاهر از سطح استان جمع ‌آوری شدند و در حال حاضر علاوه بر موضوع سم زدایی بحث بازاجتماعی شدن آنها نیز در حال انجام است.

وی تاکید کرد:‌ درباره معتادان متجاهر فرایند شامل دو بخش فرایند درمانی و بخش مددکاری است. در این جلسه مقرر شد ۳۰۰۰ ظرفیت جدید دیگر نیز ظرف دو ماه آینده به ظرفیت قبلی ا ضافه شود و به فرمانداران که در این جلسه حضور داشتند نیز تاکید شد، هر کدام سهم مجزایی برای شهرستان خود در نظر  بگیرند تا به ظرفیت های قبلی اضافه شود.

به گزارش ایسنا در این جلسه همچنین در خصوص تامین اعتبار و بحث‌های فرهنگی این موضوع نیز گفت و گو شد. به نظر می‌رسد ظرفیت چند هزار نفره دیگری نیز در خصوص جمع آوری معتادین متجاهر اضافه شود، به شکلی که شهرداری تهران، در یکی از مناطق حاشیه ای ظرفت ۴ ماه آینده بارگذاری خو اهد داشت و با فراهم شدن این زیر ساخت تصور می‌کنیم به ظرفیت خوبی دست پیدا می‌کنیم.

استاندار تهران با تاکید بر این که آمار دقیقی از  تعداد معتادان متجاهر وجود ندارد، افزود: هر دستگاهی که در این زمینه ادعایی کند قطعا درست نیست و ما نیز بر مبنای برآوردها اقدامات خود را پیش می‌بریم.

وی افزود:‌ دستور کار دیگر جلسه امروز موضوع کودکان کار بود، که متولی اصلی آن بهزیستی است و ۱۶  دستگاه دیگر در این حوزه با بهزیستی همکاری می‌کند. دو تدبیر در خصوص اقدامات این بخش شامل اقدامات سلبی و اقدامات ایجابی وجود دارد که در بخش اقدامات ایجابی کار بسیار سخت و پیچیده است. در حوزه اقدامات سلبی برخورد جدی در حوزه ساماندهی کودکان کار توسط باندها و گروهها از سوی نیروی انتظامی انجام خواهد شد. متأسفانه برخی از باندها این کودکان را به شیوه های مختلف مستعمره خود می‌کنند؛ لذا تقاضا شد در جلسه بعدی ریز گزارش موضوع که با چند فرد و گروه برخورد شده است، ارائه شود.

منصوری ادامه داد: در بخش ایجابی افرادی هم وجود دارند که به دلیل شرایط خانوادگی و یا فقدان سرپرست، به برخی کارها تَن می‌دهند. لذا در این راستا مقرر شد علاوه بر استفاده از ظرفیت دستگاههای مرتبط از ظرفیت گروههای مردمی نیز بهره گرفته شود. در تهران، گروههای جهادی و مردمی خوبی وجود دارد که انگیزه فعالیت اجتماعی دارند و حاضرند در زمینه حل  مسائل کودکان کار کمک کنند.      

وی تاکید کرد:‌ برای بهره گیری از ظرفیت گروههای مردمی مقرر شد دبیرخانه ای برای این امر شکل بگیرد تا با مهندسی کار و تبیین فرایند بهره مناسبی از این ظرفیت گرفته شود. بی تردید موضوع کودکان کار، تکدی گری و معتادین متجاهر باید به صورت همزمان پیش برده شود.

استاندار تهران در خصوص موضوع اتباع در حوزه کودکان کار نیز گفت: در تهران کودکانی که سر چهار راهها هستند نسبت به کودکان ایرانی، بیشتر از اتباع هستند؛ اما در برخی مسائل خاص که بعضا نباید وجود داشته باشند این نسبت معکوس است؛ البته در این حوزه با ضعف قانونی جدی نیز روبرو هستیم که باید از طریق مجلس این موضوع را دنبال کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.