×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش قدرت مالی خریداران با تسهیلات ۴۰۰ میلیونی مسکن جوانان

 به گزارش تجارت گردان به نقل از بانک مسکن- هیبنا، هفته گذشته بانک مسکن در راستای بالا بردن قدرت خرید متقاضیان مسکن سقف تسهیلات مسکن جوانان را با ۶۰ درصد افزایش از ۲۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان رساند. سقف پرداخت تسهیلات مسکن جوانان در تهران ۴۰۰ میلیون تومان، در سایر کلان شهرها شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه، ۳۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۲۹۰ میلیون تومان است که این ارقام متفاوت بر اساس قدرت خرید متقاضیان و متوسط قیمت مسکن تهیه و مصوب شده است.
محسن فتحی نماینده مردم سنندج در گفتگو با خبرنگار هیبنا در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان می تواند به تقویت قدرت خرید متقاضیان کمک کند ؟ گفت: رشد سقف تسهیلات خرید مسکن موجب افزایش قدرت مالی خریداران می شود، بنابر این شاید برخی از زوج های جوان بتوانند از این ابزار برای خانه دار شدن استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه قیمت مسکن در چند سال گذشته رشد نجومی داشته و این مسئله قدرت مالی کافی را برای خرید مسکن متقاضیان کاهش داده است اظهار داشت: به هر حال مجلس یازدهم به خصوص کمیسیون عمران و کمیسیون اقتصادی مجلس برنامه های ویژه ای برای کاهش التهاب بازار مسکن و در نتیجه بالا بردن قدرت خرید مسکن از مسیر تسهیل ساخت و ساز دارند.
نماینده مردم سنندج با اشاره به اینکه بالا رفتن قیمت مسکن باعث شده تا در تهران نتوانیم مسکن با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان پیدا کنیم اما همین مبلغ نیز می تواند تا حدودی قدرت خرید را تقویت کند ادامه داد: سیاستگذاریهای مجلس در راستای افزایش عرضه و تعادل میان تقاضا با تولید و عرضه مسکن است. قطعا اگر مجلس این سیاستها را با همراهی مناسب دولت ادامه دهد و در این مسیر موفقیت ایجاد شود بدون شک مسکن از حالت حباب و دلالی خارج خواهد شد.
فتحی با تاکید بر اینکه دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه توسط کمیسیون اقتصادی در حال پیگیری است تصریح کرد: این قانون در صورت اجرای موفق می تواند به خوبی به بازار مسکن و کاهش التهاب این بازار کمک کند. قانون دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه می تواند در فصل نقل و انتقالات مسکن نیز به متعادل تر شدن بازار مسکن کمک حواهد کرد.
نماینده مردم سنندج اضافه کرد: مجلس با رفع موانع تولید قصد دارد تا جایی که ممکن است به تسهیل تولید و ساخت و ساز اقدام کند. بانک ها باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سازندگان قرار دهند تا انبوه سازان به بخش تولید مسکن ترغیب شوند.
به گزارش خبرنگار هیبنا، متقاضیانی که درخواست استفاده از سقف تسهیلات مسکن جوانان دارند باید سپرده‌گذاری ۱۵ ساله انجام دهند .
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت این نوع از تسهیلات، بعد از ۵ سال می‌توانند تسهیلات ۲۱۰ میلیون تومان دریافت کنند.
مرادی رقم ارایه تسهیلات را در شرایط ۵ ساله برای مسکن جوانان در شهرهای بزرگ ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: نرخ سود تسهیلات مسکن جوانان ۹ درصد است و بازپرداخت این نوع از تسهیلات ۲۰ ساله و قدمت ساختمان هایی که مشمول این نوع از تسهیلات می شوند نیز ۲۵ سال است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.