×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | افزایش قیمت بنزین تاثیری روی عرضه در بورس ندارد/ برای همه خریداران، بنزین صادراتی داریم

به گزارش تجارت گردان، سید علی حسینی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تاثیر افزایش قیمت بنزین بر عرضه این فرآورده نفتی در بورس انرژی اظهار داشت: افزایش قیمت‌ها مربوط به فروش داخل است، در بورس انرژی برای مصرف داخل بنزین عرضه نمی‌شود، فرآورده‌ای که به بورس انرژی می‌رود فقط در رینگ بین‌الملل و با هدف مقاصد صادراتی است.

وی با اشاره به وضعیت مناسب عرضه فرآورده‌ها در بورس انرژی افزود: با توجه به ظرفیت بسیار بالایی که صنعت پالایش کشور برای تولید فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین وجود دارد، افزایش قیمت بنزین تاثیر خاصی روی عرضه در بورس و رینگ صادراتی ندارد.

مدیر عامل بورس انرژی گفت: ظرفیت ما در تولید بنزین بالا است، بخصوص که ستاره خلیج فارس بنزین به میزان زیاد و با کیفیت بالا را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه مازاد مصرف بنزین کشور صادر می‌شود، گفت: بازار صادراتی چندان تابع بازار داخل نیست و به هر میزان که بازار صادراتی در سطح منطقه کشش داشته باشد فرآورده برای صادرات داریم، ضمن اینکه در موضوع صادرات بنزین فقط بحث عرضه نیست بحث کشش تقاضا هم هست، باید تقاضا و مصرف هم در منطقه وجود داشته باشد.

حسینی یادآور شد:  بر اساس برآوردهایی که داریم به هر میزان که در منطقه خریدار باشد و کشش تقاضا وجود داشته باشد ما می‌توانیم فرآورده و از جمله بنزین صادر کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.