×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش قیمت دلار پایدار نیست/ برنامه دولت و مجلس برای ثبات بازار ارز

مجتبی یوسفی؛ عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایبنا با اشاره به آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کشور‌های مختلف گفت: آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کشور‌های مختلف نتیجه دیپلماسی عزتمندانه در دولت سیزدهم است.

وی همچنین با اشاره به نوسانات اخیر نرخ ارز در بازار با بیان اینکه این افزایش نرخ ارز بدون هیچ دلیل بنیادی رخ داده و پایدار نیست، اظهار کرد: نوسان نرخ ارز که متاثر از تحولات در فلسطین اشغالی است موقتی خواهد بود چرا که تحت تاثیر تحریک انتظارات تورمی قرار دارد.

این نماینده خانه ملت تصریح کرد: چندی پیش نیز این موضوع تکرار شد و دلار تا ۵۴ هزار تومان رسید، اما با تدابیر بانک مرکزی دوباره به مسیر ثبات خود بازگشت چرا که دلیل اقتصادی و بنیادی نداشت.

یوسفی تصریح کرد: در حال حاضر نیز مجلس در تعامل و هماهنگی با دولت و بانک مرکزی درصدد به حداقل رساندن نوسانات ارز و ثبات نرخ در بازار است و تلاش می‌شود تا اقتصاد به آرامش برسد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ادامه دیپلماسی فعال بانک مرکزی در گشایش‌های ارزی جدید، گفت: مدیریت صحیح در بانک مرکزی و تغییر ریلی که با روی کارآمدن آقای فرزین، رئیس کل جدید بانک مرکزی انجام شد؛ باعث می‌شود تا بتوانیم در عرصه دیپلماسی اقتصادی و آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشور، اقدامات موثری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: امروز روابط ما با کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه در شرایط خوبی است و از روابط سیاسی به روابط اقتصادی ارتقا یافته و همین مسئله زمینه ساز آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در این کشور‌ها بوده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: در دولت گذشته هرگاه ما دیپلماسی ذلت و التماسی را در دستور کار قرار دادیم بخشی از دارایی‌هایمان به بهانه‌های واهی در کشور‌های مختلف بلوکه می‌شد و در این زمینه شاهد راهزنی مدرن هیئت حاکمه آمریکا بودیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: ما منکر گفتگو نیستیم، اما باید با تکیه بر اصول و توجه به منافع ملی باشد، در چنین شرایطی چه با برجام و چه بدون برجام کار به پیش می‌رود و منافع ملی نیز تامین می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: با اقدامات بانک مرکزی به ویژه در حوزه آزادسازی دارایی‌ها در کشور‌های مختلف با پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام شده، شاهد ثبات در بازار ارز کشور هستیم و امیدواریم که این فرآیند ادامه‌دار باشد و کار به جایی برسد که تلاطمات قیمت ارز بر اقتصاد کشورمان تاثیری نگذارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.