×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش قیمت دلار کاملا سیاسی و هیجانی است/ موج هیجانی و کاذب تخلیه شود، بازار آرام می‌شود

رامین پولادرگ، عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در واکنش به نوسانات ارزی اخیر با توجه به درگیری‌ها و اتفاقات منطقه‌ای به ایسنا گفت: در روزهای گذشته شاهد اتفاقات مختلف داخلی و بین المللی در منطقه بودیم که هر کدام تاثیر زیادی بر نوسانات ارزی داشتند. بی‌تردید حمله به سفارت ایران در دمشق و نگرانی از احتمال وقوع جنگ و همچنین حمله تروریستی اخیر به حافظان امنیت در سیستان از جمله حوادثی بود که بهترین بهانه را به دست رسانه‌های معاند و دشمن داد تا بازار ارز را دچار تلاطم و اخلال کنند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای دلال و تروریست اقتصادی در این شرایط، همسو با دشمن بدنبال جوسازی و اختلال در بازار ارز هستند، گفت: باید قبول کنیم که ما علاوه بر جنگ منطقه‌ای، در یک جنگ بزرگ رسانه‌ای هم هستیم و نباید دشمن را در این زمینه دست کم بگیریم. رسانه‌های معاند در حال افزایش انتظارات تورمی در جامعه هستند و از هیچ تلاشی برای ترغیب مردم جهت هجوم به بازار ارز دریغ نمی‌کنند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه افزایش موقتی انتظارات تورمی ناشی ازعوامل غیراقتصادی است گفت: اواخر سال گذشته نیز به این نکته اشاره کردم که افزایش قیمت ارز به هیچ عنوان دلیل و توجیه منطقی اقتصادی ندارد و موج هیجانی کاذب و احساسی ایجاد شده توسط دلالان و دشمنان، دلیل اصلی این اتفاق است.

پولادرگ ادامه داد: متاسفانه برخی کارشناسان و منتقدان نیز خواسته یا ناخواسته گرفتار موج حاصل از تبلیغات دلالان و سوداگران شده‌اند و دلار ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی را پیش‌بینی می‌کنند؛ در حالی که تنها دلیل افزایش محدود قیمت دلار،  اتفاقات سیاسی و منطقه‌ای است که مطمئنا قابل کنترل و فروکش کردن خواهد بود.

وی تاکید کرد: همچنان معتقدم دلیل افزایش قیمت ارز کاملا سیاسی است و فعلا کار چندانی نمی‌توان انجام داد تا اینکه این موج هیجانی و کاذب به مرور تخلیه شود و بار دیگر آرامش به بازار بازگردد. بی‌تردید نقش بانک مرکزی نیز در این شرایط بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار خواهد بود و این نهاد سیاستگذار می‌تواند همچون سال گذشته به خوبی بازار را مدیریت کند. هر چند که بانک مرکزی به تنهایی قادر به مدیریت تمام و کمال شرایط موجود نیست و سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دیگری هم باید پای کار باشند تا از این پیچ سیاسی امنیتی اقتصادی گذر کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.