×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش مدت مرخصی زایمان، گام مهمی در ترویج فرهنگ فرزندآوری است

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در مراسمی که به مناسبت روز ملی جمعیت و گرامیداشت دهه کرامت با حضور کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی استان تهران که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، برگزار شد، اظهار داشت: تکریم خانواده همکاران برای سازمان تأمین‌اجتماعی که سازمانی حامی خانواده است، اهمیت مضاعف دارد.

دکتر موسوی گفت: در زمینه تکریم خانواده و ترویج فرهنگ فرزندآوری، در گذشته غفلت‌هایی شده که باید جبران شود. یکی از مسائل و اولویت‌های بسیار مهم در هر کشور توجه به بنیان خانواده است که بر مؤلفه‌های اقتدار ملی نیز تأثیری مستقیم  دارد. این مسئله را نباید کوچک و کم اهمیت بشماریم و اگر به دنبال اعتلای جامعه هستیم باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشیم. تحکیم خانواده و توجه به ابعاد عاطفی فرزندآوری، تنها یکی از ابعاد افزایش جمعیت است و موضوعات مهم دیگری همچون تحکیم اقتدار ملی و رشد اقتصادی کشور نیز وابسته به داشتن جمعیت جوان، با انگیزه و با توزیع مناسب در سطح کشور است.

دکتر موسوی افزود: در زمینه جمعیت، نیازمند کار اساسی هستیم و امروز یکی از راهبردهای دشمن برای تضعیف ما تمرکز بر مسئله جمعیت است. دراین شرایط، کسانی که در زمینه ترویج فرزندآوری و افزایش جمعیت فعالیت می‌کنند، درحال کاری جهادی و تلاش برای افزایش اقتدار ملی هستند. در تأمین‌اجتماعی افزایش دوره مرخصی زایمان به ۹ ماه گام مهمی در زمینه تحکیم خانواده است و هر اقدام و اصلاحی که در راستای تقویت خانواده و افزایش جمعیت قابل انجام باشد را باید مورد توجه قرار دهیم. سایر دستگاه‌ها نیز باید در این زمینه فعال‌تر شوند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه جمعیت، وظایف دستگاه‌های مسئول در این حوزه را سنگین‌تر کرده است، افزود: در حوزه تأمین‌اجتماعی، افزایش جمعیت فعال کشور منجر به زندگی بهتر و رفاه مطلوب‌تر برای کشور خواهد بود و مولدسازی و کیفی‌سازی جمعیت نیز از عوامل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به خانواده بیش از ۶۰ هزار نفری همکاران این سازمان گفت: رویکرد حمایت از خانواده در درون خانواده تأمین‌اجتماعی نیز اهمیت فراوان دارد. کارکنان این سازمان بزرگ، با حمایت عاطفی خانواده خود، می‌توانند به جامعه تحت‌پوشش خدمت‌رسانی بهتری داشته باشند. در حمایت از فرزندان و خانواده همکاران هر کاری که لازم باشد را انجام می‌دهیم و موضوع بازگشایی و توسعه مهدکودک‌ها را که از خواسته‌های همکاران است با توجه به فروکش کردن کرونا، به فوریت حل خواهیم کرد تا نگرانی خانواده‌ها درباره فرزندانشان برطرف شود.

احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم گفت: برگزاری جشن روز ملی جمعیت را برای ماه قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم اما به دلیل آلودگی هوا و تعطیل شدن چند روزه تهران، تاریخ برگزاری این جشن تغییر کرد و خوشبختانه امروز و همزمان با دهه کرامت این جشن را برگزار کردیم و خانواده همکارانی که بیش از سه فرزند دارند را به این مراسم دعوت کردیم. نظیر این مراسم در سراسر کشور برگزار شده است. ۵۷۱۵ نفر از همکاران سازمان تأمین‌اجتماعی دارای سه فرزند و ۹۱۳ نفر از همکاران دارای چهار فرزند هستند. ۱۷۲ نفر از همکاران نیز دارای پنج فرزند و بیشتر هستند.

شکیبا محبی‌تبار، مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور بانوان و خانواده نیز در این مراسم گفت: عشق به فرزند، امتداد عشق و موهبت الهی است که خدا در قلوب زوجین قرار می‌دهد. خانم‌هایی که در کنار تربیت فرزند و نقش مادری خود در مراکز درمانی و بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی مشغول خدمت هستند، کار بسیار مهم و ارزشمندی انجام می‌دهند و ما باید در کنار فعالیت کاری و شغلی خود، حامی خانواده‌ها باشیم و فرزندان خود را از آفت‌ها محافظت کنیم. بانوان همکار سازمان تأمین‌اجتماعی در این سازمان جایگاه برجسته‌ای دارند و ما وظیفه خود می‌دانیم که شرایط کاری مناسب را برای این عزیزان فراهم کنیم. هر چه روحیه کارکنان بهتر باشد، روحیه مثبت و آرامش آنها به جامعه و بیمه‌شدگان و بازنشستگان منتقل می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.