×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | افزایش مصرف داخلی؛ صادرات گازوئیل را متوقف کرد/ معامله یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت در بورس

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، امیرحسین تبیانیان در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین روند عرضه و فروش نفت‌خام، میعانات و فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی اظهار داشت: هنوز نفت‌خام مربوط به بهمن ماه عرضه نشده که میزان فروش مشخص شود. طبق روال ۳ ماه گذشته هفته‌های آخر هر ماه عرضه نفت‌خام و میعانات را داریم. بر این اساس طی دو هفته آینده عرضه نفت خام و میعانات انجام می‌شود.

وی با اشاره به عدم عرضه گازوئیل و نفت کوره طی‌ ماه‌های اخیر، گفت: به دلیل افزایش مصرف داخلی در فصل زمستان و محدودیت موجودی عرضه این دو فرآورده برای صادرات انجام نشد.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی خاطرنشان کرد: اکنون منتظر تایید موجودی برای از سر گرفتن عرضه گازوئیل و نفت کوره هستیم. البته مدتی است که عرضه نفت کوره متوقف شده بود که با تصمیم اتخاذ شده مجددا در بورس قرار گرفته است.

وی یادآور شد: عدم عرضه نفت کوره مربوط به قوانین IMO نیست و فقط به خاطر رشد مصرف داخلی است.

تبیانیان با اعلام اینکه تمامی گازوئیل عرضه شده در بورس به فروش رفته است، گفت: دو محموله ۳۵ هزار و ۴۵ هزار تنی گازوئیل در دی ماه عرضه شد که تمام این رقم معامله شد اما در مورد نفت کوره تاکنون فروشی نداشتیم.

وی با اشاره به رقم عرضه و معامله نفت‌خام نیز بیان کرد: طبق قانون ماهانه ۶ میلیون بشکه عرضه نفت‌خام انجام می‌دهیم که هر ماه این اتفاق می‌افتد. مجموعا تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه معامله شده است.

این مقام مسئول افزود: ماهانه ۲ میلیون بشکه هم عرضه میعانات صورت می‌گیرد که تاکنون هیچ صادراتی نداشته‌ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.