×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | افزایش همکاری‌های تجاری گمرک ایران با اتحادیه اوراسیا

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل ازروابط عمومی گمرک ایران، مهدی میراشرفی که به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در این همایش شرکت می کرد، اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران نگاه مثبتی برای افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه از جمله اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا دارد و در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد.

میراشرفی افزود: افزایش و ارتقای سطح مبادلات تجاری بین کشورهای عضو و ارائه تسهیلات حداکثری با همکاری گمرکات کشورهای عضو از جمله برنامه های گمرک ایران در این اتحادیه است.

وی با اشاره به ظرفیت کشورهای عضو اوراسیا برای افزایش مبادلات تجاری گفت: کشورهای عضو باید با همکاری همدیگر از مزیت های این اتحادیه حداکثر بهره برداری نمایند و در جهت تسهیل تجارت و افزایش حجم مبادلات گام بردارند.

وی گفت: ما با رفع محدودیت های تعرفه ای که به ۵۰۰ قلم ردیف تعرفه ای می رسد تلاش کردیم تا در راستای تسهیل تجارت حرکت نماییم.

رئیس کل گمرک ایران در این همایش که با حضور روسای ۹۰ درصدی فعالان اقتصادی از جمله روسای اتحادیه های کشور قرقیزستان برگزار می شد، گفت: کشورهای عضو باید با رفع مشکلات و محدودیت های گمرکی بیشترین منفعت را برای خود ایجاد کنند.

شایان ذکر است رئیس اتاق بازرگانی ایران, معاون امور گمرکی ایران و مدیر کل دفتر همکاری های بین الملل نیز در این همایش حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.