×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش پاداش قهرمانان ناشنوا هنوز تصویب نشده است

مهران تیشه گران روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ادامه داد:‌ تلاش و مذاکرات زیادی در این خصوص صورت گرفته است و مسئولان وزارت ورزش به صورت شفاهی در خصوص افزایش پاداش قهرمانان ورزشی ناشنوا قول داده‌اند و ما امیدواریم با هماهنگی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این موضوع سریع‌تر مصوب و برای المپیک آینده اجرایی شود.
به گزارش ایرنا؛ بازی‌های المپیک ناشنوایان قرار است آذر ماه سال ۱۴۰۰ به میزبانی کشور برزیل برگزار شود.
وی در خصوص آغاز اردوهای آماده سازی تیم‌های ملی ناشنوایان برای حضور در مسابقات جهانی و المپیک در سال ۲۰۲۱  گفت:‌با توجه به شیوع کرونا در جهان و شرایط حاکم برای ایران هیات رییسه فدراسیون با هماهنگی‌های به عمل آمده با سایر فدراسیون‌ها، تصمیم گرفت تا ورزشکاران ملی‌پوش ناشنوا در لیگ‌های انفرادی رشته‌های مختلف ورزشی و در کنار افراد توانمند رقابت کنند.
مهران تیشه‌گران گفت:‌لیگ برتر رشته دوومیدانی، اولین لیگی بود که پس از تعطیلی فعالیت‌های ورزشی ناشی از کرونا، از سر گرفته شد و با توجه به تفاهم فدراسیون ناشنوایان و دوومیدانی ورزشکاران ناشنوا در ۲ مرحله از لیگ که تاکنون برگزار شده است ، شرکت کرده‌اند.
وی ادامه داد: ناشنوایان اکنون در۱۳ رشته فعال هستند و قرار است ورزشکاران ناشنوای تمامی رشته‌های انفرادی از جمله تکواندو، جودو ،‌کاراته ،‌تیرانازی ، بدمینتون و چند رشته دیگر در رقابت‌های لیگ سراسری این رشته‌ها شرکت کنند.
این مدیر ورزشی خاطرنشان کرد:‌در شرایط فعلی که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است،‌ با این رویه علاوه بر اینکه این احتمال وجود دارد که ورزشکاران ناشنوا با تیم یا باشگاه قرارداد امضا کرده و حقوقی حتی کم دریافت کنند، می ‌توانند مدت زمان بیشتر در جریان مسابقات بوده و از سوی دیگر در کاهش هزینه‌های فدراسیون برای برگزاری اردوهای آمادگی برای  ملی‌پوشان نیز بسیار موثر است.
تیشه گران همچنین شرکت ورزشکاران ناشنوا در لیگ‌های سراسری هررشته را موجب ارتقا سطح آمادگی این ورزشکاران عنوان کرد و گفت:‌این روند ورزشکاران را برای حضور در مسابقات جهانی و بین الملی سال آینده و بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ برزیل آماده خواهد کرد.
رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان ادامه داد:‌ علیرضا رضایی رییس انجمن کشتی این فدراسیون به دلایلی از جمله پایین تر بودن سطح فنی کشتی گیران ناشنوا موافق شرکت آنان در لیگ امسال نبودند و قرارشد از سال آینده در این رقابت‌ها شرکت کنند.
وی اضافه کرد: البته سطح فنی ورزشکاران ناشنوا در رشته های انفرادی از جمله دوومیدانی و ورزش های رزمی بالا است و حتی یکی از پرتابگرهای به اسم سجاد ایقر چمن که مدال طلای المپیک در رشته پرتاب دیسک را دارد توانسته در لیگ مدال برنز را بدست آورد.
تیشه گران همچنین به مسابقات جهانی شطرنج به صورت مجازی اشاره کرد و گفت: این مسابقات هفته آینده آغاز می‌شود و ایران با ۱۶ شطرنج باز متشکل از ۶ زن و ۱۰ مرد در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.
این مدیر ورزشی در خصوص شرکت تیم‌های فوتبال و بسکتبال ناشنوایان در مسابقات انتخابی المپیک که زمستان سال‌جاری در مالزی برگزار می‌شود، در این خصوص و برای شروع اردوها نیاز به مجوز وزارت ورزش وجوانان و ستاد ملی کرونا داریم و البته هنوز کنفدراسیون ناشنوایان آسیا به صورت کتبی و رسمی برگزاری این رقابت‌ها خبرها را اعلام نکرده است.
تیشه گران گفت:‌در رشته فوتبال ناشنوایان ایران اول آسیا بوده و البته  در بسکتبال نیز جزو تیم‌ها نسبتا فنی آسیا هستیم و با توجه به برنامه و تمریناتی که این تیم‌ها پیش‌تر داشتند و در صورتی که کنفدارسیون اعلام کند ما برای حضور در مسابقات انتخابی تیم‌ها را آماده خواهیم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.