Categories: اقتصادی

افزایش کارمزد خدمات بانکی صحت ندارد

به گزارش خبرنگار ایبِنا، به تازگی اخباری در رسانه‌ها و فضای مجازی در حال انتشار است مبنی بر اینکه کارمزد خدمات در شبکه بانکی افزایش یافته و از ابتدای آذرماه اجرایی خواهد شد که پیگیری‌های ایبِنا نشان می‌دهد که چنین موضوعی صحت ندارد.

حمیدرضا غنی آبادی، مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی در این باره به ایبِنا گفت: بخشنامه بانک مرکزی درباره کارمزد خدمات بانکی مربوط به آبان ماه سال ۹۹ یعنی حدود یک سال پیش است و در حال حاضر تغییری در کارمزدهای شبکه بانکی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: لازم به توضیح است که بانک مرکزی در تاریخ ۱۵ آبان ماه امسال اصلاحیه‌ای را به بانک‌ها ابلاغ کرده که بیشتر جنبه توضیحی و رفع ابهام داشته و در آن نه تنها کارمزدها افزایش پیدا نکرده بلکه در یک مورد کارمزد حذف شده و در یک مورد نیز کارمزد کاهش یافته است.

غنی‌آبادی تاکید کرد که بانک مرکزی هیچ مصوبه‌ای برای افزایش کارمزد خدمات بانکی نداشته است و مصوبه سال گذشته در مورد کارمزد خدمات بانکی به قوت خود باقی است.

به گزارش ایبِنا، بانک مرکزی در تاریخ ۱۴۰۰.۰۸.۱۵ به منظور رفع ابهامات و با توجه به پیشنهادات واصله ابلاغیه‌ای را درباره کارمزد خدمات بانکی به بانک‌ها و موسسات اعتباری به شرح زیر ابلاغ کرد:

 همانگونه که مشاهده می‌شود طبق این بخشنامه نه تنها کارمزد خدمات بانکی افزایشی نداشته بلکه ردیف (۲۷-۸) جدول کارمزد خدمات بانکی در ارتباط با کارمزد تقسیط بدهی حذف شده و در ردیف (۷-۷) نیز کارمزد ارزیابی مجدد اموال منقول و غیر منقول به درخواست مشتری تا ۶ ماه پس از ارزیابی قبلی، که در گذشته به طور کامل دریافت می‌شد، به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

فتحنایی

Recent Posts

پذیره نویسی صندوق بخشی سیمانی کاریزما

پذیره نویسی سیمانا از ۹ تیرماه آغاز می گردد.

5 ساعت ago

حضور پررنگ بانک سینا در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر

همزمان با برگزاری میهمانی عید غدیر در شهرهای مختلف کشور، بانک سینا موکب پذیرایی از…

12 ساعت ago

انتصاب جناب آقای دکتر ظهرابی به سمت معاونت فناوری اطلاعات موسسه اعتباری ملل

دکتر مسعود ظهرابی طی حکمی از سوی مدیرعامل محترم موسسه اعتباری ملل از اول تیرماه…

12 ساعت ago

راه‌اندازی سیستم چت آنلاین در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد با هدف ارائه خدمات نوین بانکی و ارتقای سطح کیفی خدمات، سیستم چت…

12 ساعت ago

مزایده عمومی املاک مازاد بانک اقتصادنوین

بانک اقتصادنوین در راستای اجرای«قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بانک مرکزی…

12 ساعت ago

مراسم تکریم سادات در بانک صنعت و معدن

در آستانه عید سعید غدیر خم مراسم تکریم سادات با حضور حسین عسکری رییس هیات…

12 ساعت ago