×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش کارمزد خدمات بانکی صحت ندارد

به گزارش خبرنگار ایبِنا، به تازگی اخباری در رسانه‌ها و فضای مجازی در حال انتشار است مبنی بر اینکه کارمزد خدمات در شبکه بانکی افزایش یافته و از ابتدای آذرماه اجرایی خواهد شد که پیگیری‌های ایبِنا نشان می‌دهد که چنین موضوعی صحت ندارد.

حمیدرضا غنی آبادی، مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی در این باره به ایبِنا گفت: بخشنامه بانک مرکزی درباره کارمزد خدمات بانکی مربوط به آبان ماه سال ۹۹ یعنی حدود یک سال پیش است و در حال حاضر تغییری در کارمزدهای شبکه بانکی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: لازم به توضیح است که بانک مرکزی در تاریخ ۱۵ آبان ماه امسال اصلاحیه‌ای را به بانک‌ها ابلاغ کرده که بیشتر جنبه توضیحی و رفع ابهام داشته و در آن نه تنها کارمزدها افزایش پیدا نکرده بلکه در یک مورد کارمزد حذف شده و در یک مورد نیز کارمزد کاهش یافته است.

غنی‌آبادی تاکید کرد که بانک مرکزی هیچ مصوبه‌ای برای افزایش کارمزد خدمات بانکی نداشته است و مصوبه سال گذشته در مورد کارمزد خدمات بانکی به قوت خود باقی است.

به گزارش ایبِنا، بانک مرکزی در تاریخ ۱۴۰۰.۰۸.۱۵ به منظور رفع ابهامات و با توجه به پیشنهادات واصله ابلاغیه‌ای را درباره کارمزد خدمات بانکی به بانک‌ها و موسسات اعتباری به شرح زیر ابلاغ کرد:

تجارت گردان | افزایش کارمزد خدمات بانکی صحت ندارد

تجارت گردان | افزایش کارمزد خدمات بانکی صحت ندارد

 همانگونه که مشاهده می‌شود طبق این بخشنامه نه تنها کارمزد خدمات بانکی افزایشی نداشته بلکه ردیف (۲۷-۸) جدول کارمزد خدمات بانکی در ارتباط با کارمزد تقسیط بدهی حذف شده و در ردیف (۷-۷) نیز کارمزد ارزیابی مجدد اموال منقول و غیر منقول به درخواست مشتری تا ۶ ماه پس از ارزیابی قبلی، که در گذشته به طور کامل دریافت می‌شد، به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.