×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش ۱۰۰ میلیون یورویی بودجه صندوق ضمانت صادرات

تجارت گردان | افزایش ۱۰۰ میلیون یورویی بودجه صندوق ضمانت صادرات

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان،  افروز بهرامی رئیس صندوق ضمانت صادرات با اشاره به لایحه بودجه ۹۹ کشور گفت: خوشبختانه توانستیم در لایحه بودجه‌ای که به مجلس ارائه شد، از محل درآمد‌های سال ۹۹ صندوق توسعه ملی ۱۰۰ میلیون یورو افزایش سرمایه داشته باشیم که امیدواریم بتوانیم این رقم را بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس استاندارد‌های دنیا حداقل یک درصد میزان صادرات باید میزان سرمایه صندوق‌های ضمانت صادرات باشد؛ بنابراین تنها با احتساب صادرات غیر نفتی، سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران باید ۵۰۰ میلیون یورو باشد.

بهرامی میزان سرمایه کنونی صندوق را ۱۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: حتی با افزایش ۱۰۰ میلیون یورویی سرمایه باز هم به استاندارد دنیا نمی‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت کشور‌های دیگر گفت: سرمایه صندوق ضمانت صادرات عربستان چهار میلیارد دلار و برای ترکیه دو میلیارد دلار است که همچنان فاصله معناداری از آن‌ها داریم.

رییس صندوق ضمانت صادرات معتقد است در شرایط فعلی اقتصادی کشور که منابع مالی زیادی در اختیار دولت نیست، همین رقم هم بهتر از هیچ است.

بهرامی اظهار کرد: اگرچه اکنون در صندوق کفایت سرمایه نداریم و بر اساس استاندارد باید ۱۰ برابر میزان فعلی پوشش ریسک بدهیم، اما کار را متوقف نکرده‌ایم و همچنان به صادرکنندگان خدمات ارائه می‌دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.