×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش ۱۳ درصد خرید گندم در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا ملکی عصر پنج شنبه در نشست کارگروه آرد، نان و خرید غلات استان مرکزی اظهار کرد: امسال خرید گندم نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد و روند پرداخت وجه خرید گندم به کشاورزان ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: تعداد محموله‌های خرید گندم ۲۲ درصد و تعداد کشاورزان که گندم تحویل دادند ۱۷ درصد افزایش داشته است.
کاهش خرید دانه‌های روغنی
ملکی با بیان اینکه امسال خرید دانه‌های روغنی کاهش یافته است، گفت: سال گذشته یک هزار و ۸۱۴ تن دانه روغنی و امسال یک هزار و ۲۰۰ تن خریداری شد.
به گفته وی تاکنون یکصد هزار تن گندم به خارج از استان ارسال شده است و ۲۰ هزار تن برای داخل استان به کارخانجات تحویل شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: میزان سن زندگی گندم در سال جاری در استان یک درصد بوده و با کاهش قابل توجهی مواجه بودیم.
ملکی در خصوص کیفیت خرید گندم در شهرستان‌های استان عنوان کرد: برآورد خرید گندم در شهرستان‌های ساوه، زرندیه، شازند و خنداب خوب، دلیجان، محلات، خمین و اراک متوسط بوده است.
شهرستان شازند رتبه اول کشت و تحویل گندم در استان مرکزی
وی گفت: شهرستان شازند با ۵۹ هزار تن بیشترین و دلیجان با ۶۶۱ تن کمترین میزان گندم در استان را کشت کرده و تحویل این نهاد داده‌اند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: امسال در ۳۲ مرکز استان خرید گندم انجام شده است و ۱۱۰ روز طول خرید گندم در استان بوده است.
ملکی گفت: امسال ۱۲۸ نفر به جز عوامل خرید بحث نظارت و کنترل خرید گندم را انجام دادند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: در سال جاری ۳۴۴ هزار تن گندم توسط کشاورزان استان تحویل شده است این در حالی است که ۱۵۰ هزار تن گندم در استان مصرف می‌شود.
ملکی افزود: یک هزار و ۹۷۶ واحد خبازی در استان وجود دارد و به ازای هر ۷۲۳ نفر یک واحد نانوایی وجود دارد.
وی با بیان اینکه در کشور ۳۸۰ کارخانه تولید آرد وجود دارد، گفت: در استان مرکزی ۱۱ کارخانه تولید آرد وجود دارد که با ۴۰ درصد ظرفیت اسمی کار می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.