×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش ۱۴.۵ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها

تجارت گردان | افزایش ۱۴.۵ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مصرف برق سه شنبه شب در کشور  به مرز ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات رسید و رکورد مصرف برق در کشور را شکست. این موضوع لزوم تامین سوخت نیاز برای نیروگاه‌های برق را بیش از پیش کرده تا با تامین به موقع سوخت‌های مورد نیاز، ‌از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری شود.

بر این اساس از ابتدای شروع گرما در کشور، ‌ گازرسانی به نیروگاه‌ها افزایش پیدا کرد. این اقدام با هدف پایداری در تولید برق مورد نیاز کشور و همچنین کاهش مصرف سوخت‌های مایع انجام شد.

بر این اساس، ‌ گازرسانی به نیروگاه‌ها با کاهش مصرف بخش خانگی بالا رفت تا آنجا که در حال حاضر روزانه ۲۷۵ میلیون متر مکعب گاز تحویل نیروگاه‌ها می‌شود.

به گفته سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، آخرین آمارها حکایت از گازرسانی ۲۷۵ میلیون متر مکعبی به نیروگاه‌ها دارد.

«محمد عسگری» امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینکه میزان گازرسانی به نیروگاه‌ها در خرداد ماه به طور میانگین روزانه ۲۴۰ میلیون متر مکعب در روز بوده، ‌ افزود: ‌با توجه به مصرف فعلی ۲۷۵ میلیون متر مکعبی گاز در نیروگاها، ‌ مصرف در یک ماه گذشته ۱۴.۵ درصد بالا رفته است.

عسگری همچنین تاکید کرد: مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری درحالی به ۱۶۶ میلیون متر مکعب در روز رسیده که این بخش در زمستان در روزهایی تا ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز می‌سوزاند.  

به گزارش ایرنا، اکنون تمام نیروگاه‌های کشور به شبکه گاز متصل هستند با این حال در فصول سرد سال و با افزایش مصرف گاز توسط بخش خانگی، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها کاهش می‌یابد و سوخت مایع جانشین آن می‌شود.

پیش از این مدیر سابق دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده بود که گازرسانی به نیروگاه‌ها افزایش پیدا کرده و حتی این آمادگی وجود دارد که در مرداد و شهریور سال جاری گازرسانی به این بخش تا ۳۱۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.