×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد

تجارت گردان | افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  صدا و سیما؛ آقای مرتضی بختیاری، روز دوشنبه در نشست خبری که در محل ساختمان مرکزی کمیته امداد برگزار شد گفت: مستمری یک خانوار یک نفره با مجموع مستمری و سبد معیشتی و یارانه بنزین و…، در مجموع ۲۸۲ هزار تومان، دو نفره ۴۹۲ هزار و ۵۰۰ تومان،۳ نفره ۶۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان، ۴ نفره ۸۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان وخانوار ۵ نفره و بالاتر نیز ۹۸۷ هزار تومان در ماه است.
وی با اشاره به اینکه ۱۹ درصد جمعیت کشور (یک و نیم میلیون نفر) سالمند تحت پوشش امداد هستند، گفت: از میان یک میلیون و ۵۳۲ هزار خانوار تحت پوشش امداد، یک و نیم میلیون نفر آن‌ها سالمند هستند و از خدمات امداد بهره مند می‌شوند.
آقای بختیاری با اشاره به اینکه یک میلیون و ۵۳۲ هزار خانوار تحت پوشش امداد هستند، افزود: همچنین ۶۲۸ هزار خانوار نیز از تبصره ۱۴ تحت پوشش هستند.
وی در مورد سهام عدالت مددجویان نیز افزود: سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مددجویان امداد دارای سهام عدالت هستند.
آقای بختیاری درباره اشتغال مددجویان کمیته امداد، گفت: پارسال ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل برای مددجویان ایجاد شد و۴ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز پرداخت شد.
وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۲۰۰ هزار شغل ایجاد شود و دولت برای این امر ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته است.
آقای بختیاری با اشاره به اینکه تسهیلاتی برای کارفرمایانی که برای اشتغال مددجویان شغل ایجاد کنند در نظر گرفته شده است گفت: به ازای استخدام هر ۱۰ نفر از مددجویان ۵۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود، همچنین تسهیلات دیگری نیز وجود دارد که کارفرمایان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: از سال ۷۴ تا پایان سال ۹۷، ۷۵۰ هزار خانوار خودکفا و از پوشش امداد خارج شده اند.
آقای بختیاری با اشاره به اینکه پارسال ۶۶ هزار کمک هزینه ازدواج با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مددجویان پرداخت شد، گفت: امسال این کمک‌ها ادامه پیدا می‌کند.
آقای بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرار بود ۳۱۳ مرکز اطعام با عنوان یاران امام زمان (عج) راه اندازی شود که از ابتدای ماه رمضان تا کنون هزار و ۷۰۰ مرکز اطعام مهدوی در سراسر کشور راه اندازی شده است.
وی افزود: همچنین قرار بود تا ماه رمضان ۵ میلیون پرس غذای گرم توزیع شود که با کمک مردم تا شب گذشته به ۶ میلیون و ۶۶۵ هزار پرس غذای گرم رسید و پیش بینی می‌شود تا پایان ماه رمضان به ۷ میلیون پرس غذا برسد.
رئیس کمیته امداد درباره میز خدمت مشاوره حقوقی و قضایی برای مددجویان کمیته امداد گفت: پارسال ۷۰ هزار خدمات حقوقی به مددجویان ارائه کردیم که تمامی آن‌ها از پرداخت تعرفه‌های قضایی و حقوقی معاف بودند.
آقای بختیاری افزود: هزار و ۷۰۰ وکیل نیکوکار در میز خدمت خدمات حقوقی و قضایی می‌دهند.
وی در خصوص سیلی که اوایل سال قبل اتفاق افتاد، ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار خانه در سیل سال قبل دچار آسیب شده و نیاز به تعمیر داشتند که همه آن‌ها را تعمیر کردیم و ۱۰ هزار واحد مسکونی نیز قرار بود احداث شود که تعداد زیادی از آن‌ها ساخته شد و مابقی نیز تا شهریور امسال ساخته می‌شود.
آقای بختیاری در مورد دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد نیز گفت: ۳۸۹ هزار دانش آموز تحت پوشش ما هستند که ۱۹۷ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و ۱۹۱ هزار در مقطع متوسطه تحصیل می‌کنند و پارسال ۵۶۳ میلیارد ریال هزینه تحصیلی به این افراد پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه اکنون ۵۷ هزار دانشجو تحت پوشش امداد هستند، افزود: از این تعداد ۵۱ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و هزار دانشجو نیز در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.
آقای بختیاری همچنین در مورد مشارکت‌های مردمی در سال ۹۸ گفت: ۹۱۱ هزار میلیارد تومان مبلغ کمکی بود که به ایام انجام شد و یقین دارم امسال کمک‌ها بیشتر می‌شود و از رئیس بنیاد مستضعفان که در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ۷۰ میلیارد تومان به ایتام کمک کردند تشکر ویژه‌ای داریم و با این کمک توانستیم به حساب هر یتیم تحت پوشش ۵۰۰ هزار تومان واریز کنیم.
رئیس کمیته امداد در خصوص جمع آوری صندوق‌های صدقات، افزود: ۶ میلیون صندوق صدقات خانگی داریم که به دلیل شرایط کرونایی نتوانستیم تمام آن‌ها را جمع آوری کنیم و پارسال ۳۹۶ میلیارد تومان از صندوق‌های صدقات جمع آوری شد.
آقای بختیاری گفت: قصد داریم صندوق‌های صدقات خانگی را به صدقات پیامکی تبدیل کنیم و مردم می‌توانند عدد یک را به سامانه ۸۸۷۷ پیامک کنند و روزانه هزار تومان صدقه پرداخت کنند.
وی در خصوص جمع آوری زکات نیز افزود: کد دستوری #۸۸۷۷* و همچنین شماره ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰ کمک‌های خود را در رابطه با فطریه ارسال کنند.
آقای بختیاری در مورد مسکن مددجویان گفت: برنامه پنج ساله ششم امداد را داریم که امسال در سال چهارم آن هستیم که بر اساس آن در بخش مسکن مددجویان اقدام می‌کنیم به طوری که پارسال ۵۶ هزار و ۸۹۹ خدمت مسکن صورت گرفت. به طوری که ۹ هزار و ۲۲۴ واحد روستایی احداث و ۵ هزار و ۶۴۰ واحد در مناطق شهری ایجاد شد که شامل شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر و کمتر از ۲۵ هزار نفر می‌شود و همچنین با بنیاد مسکن تفاهم نامه‌ای برای ایجاد ۲۰ هزار واحد مسکونی داریم.
آقای بختیاری در خصوص تعمیرات واحد‌های مسکونی مناطق محروم گفت: ۵۷ هزار و ۵۵۱ واحد در مناطق محروم تعمیر مسکن انجام شد و بر اساس توافق نامه‌ای که با سپاه داشتیم قرار بود ۱۰ هزار واحد مسکونی ایجاد شود که ۶ هزار و ۱۳۶ واحد احداث شد و مابقی نیز تا شهریور تحویل داده می‌شود.
وی تأکید کرد: بر اساس تفاهم با سازمان برنامه و بودجه ۱۷ هزار واحد مسکونی در سه استان محروم ایجاد خواهد شد که ۵ هزار واحد در کرمان، ۶ هزار واحد در سیستان و بلوچستان و ۵ هزار واحد در خراسان جنوبی خواهد بود. از طرفی دیگر هزار واحد مسکونی در ۶ استان کشور احداث می‌شود.
آقای بختیاری در خصوص اقدامات صندوق امداد ولایت، افزود: تا سقف ۵ میلیون تومان وام کارگشایی به مددجویان و نیازمندان داده می‌شود که بدون کارمزد است و در سال ۹۸، ۳۷۰ هزار وام قرض الحسنه با اعتبار دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد که ۸۰ درصد این وام به مددجویان و ۲۰ درصد به سایر نیازمندان پرداخت شد.وی همچنین از مشارکت ۲۵۰ هزار خیر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در صندوق امداد ولایت خبر داد و گفت: این افراد در صندوق سپرده گذاری کردند و هر زمانی بخواهند می‌توانند پول خود را پس بگیرند.
آقای بختیاری تاکید کرد: از اعتبارات صندوق حتی یک ریال هم به کارکنان امداد وام داده نمی‌شود.
وی افزود: کمیته امداد بابت رعایت قوانین و مقررات در پرداخت وام‌ها از سوی بانک مرکزی یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان جایزه دریافت کرد که تمامی این مبلغ را در صندوق امداد ولایت سپرده گذاری کردیم.
رئیس کمیته امداد گفت: پارسال ۹ هزار و ۵۱۴ نفر از جهادگران با ۱۴۰ گروه جهادی به کمک مردم شتافتند.
وی با اشاره به فعالیت ۴ هزار مرکز نیکوکاری در کشور، افزود: امسال قصد داریم این تعداد را به ۸ هزار نفر برسانیم.
آقای بختیاری از راه اندازی سامانه سخا خبر داد و گفت: سامانه خیر و احسان با همکاری خیریه‌ها و نهاد‌های حمایتی و دستگاه‌های مختلف راه اندازی شده و قرار است تمام اطلاعات خیریه‌ها در آن ثبت شود و ما می‌توانیم ازاین سامانه در جهت عدالت در توزیع استفاده کنیم، زیرا اکنون در عدالت و توزیع مورد سؤال هستیم به طوری که افرادی هستند که از ۱۰ خیریه کمک می‌گیرند، اما افراد دیگر نمی‌توانند حتی از یک جا کمک بگیرند.
رئیس کمیته امداد، الکترونیکی کردن برنامه‌های امداد را از مهم‌ترین برنامه سال ۹۹ دانست و افزود: به جز خدمات مددکاری سایر برنامه‌های امداد الکترونیکی خواهد شد که شامل بیش از صد خدمت می‌شود.
وی همچنین در خصوص افزایش مستمری‌ها نیز گفت: افزایش ۱۵ درصدی مستمری‌ها اعمال شده که این مبلغ برای مددجویان بهزیستی یکسان است.
آقای بختیاری در مورد کمک به مشاغلی که به دلیل کرونا ضربه خوردند، افزود: حدود ۱۰ هزار شغل از طریق کرونا ضربه خوردند که سامانه‌ای برای ثبت نام آن‌ها ایجاد شده است که پس از درج مشخصات می‌توان به آن‌ها کمک کرد.
رئیس کمیته امداد گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۹۰ هزار بسته به ارزش ۲۰۰ هزار تومان توزیع شده است همچنین ۳ و نیم میلیون بسته غذایی توسط سپاه و پایگاه‌های بسیج، یک میلیون بسته توسط ستاد اجرایی فرمان امام،۵۰۰ هزار بسته توسط بنیاد مستضعفان، ۷۰۰ هزار بسته توسط آستان قدس و ۲۵۰ هزار بسته توسط هلال احمر توزیع شده است.
وی ادامه داد: هفته گذشته نیز توسط قرارگاه جهادی امام رضا ۷۰ هزار بسته آماده شده بود.
آقای بختیاری با اشاره به اینکه پارسال ۷۱۰ هزار حامی فعال در سراسر کشور وجود داشتند افزود: این حامیان از ۲۹۴ هزار یتیم در طرح اکرام حمایت می‌کنند.
وی تأکید کرد: ۳۱۸ هزار نفر کل مشمولان طرح ایتام هستند که ۲۹۴ هزار نفر آن‌ها حامی دارند و حدود ۲۴ هزار نفر نیز حامی ندارند.
آقای بختیاری گفت: مردم با مراجعه به پایگاه Ekeam.emdad.ir می‌توانند ایتام بدون حامی را تحت پوشش قرار دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.