×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش ۲۰ درصدی تعداد گشت‌های مشترک بازرسی از اصناف

تجارت گردان | افزایش ۲۰ درصدی تعداد گشت‌های مشترک بازرسی از اصناف

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس تابش گفت: گشت‌های مشترک بازرسی با سایر دستگاه‌های مرتبط به منظور هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی دستگاه‌های مختلف در پیشگیری از تخلفات و رسیدگی فوری به شکایت‌های مردمی، در طول سال توسط سازمانهای صنعت، معدن وتجارت استان‌ها برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ در مجموع ۱۱۴ هزار و ۱۳۴ گشت مشترک برگزار شد که این رقم در سال قبل آن (۱۳۹۷) ۹۴ هزار و ۹۷۸ مورد بوده است.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین تصریح کرد: تعداد پرونده‌های متشکله سال گذشته (۱۳۹۸) نیز ۵۶ هزار و ۶۲۷ فقره و تعداد پرونده‌های متشکله سال قبل آن (۱۳۹۷) ۴۵ هزار و ۵۹ مورد بوده است.

تابش بیان کرد: البته از مجموع گشتهای برگزار شده سال گذشته (۱۳۹۸) ۸ هزار و ۴۵۹ مورد مربوط به اسفند ماه بوده که منجر به تشکیل ۴ هزار و ۴۰ پرونده تخلف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در زمان مورد اشاره، ۳۰ درصد از گشت‌های مشترک خود را با اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، ۲۲ درصد با ادارات کل تعزیرات حکومتی، ۱۴ درصد با دانشگاه‌های علوم پزشکی، ۳ درصد با ادارات کل استاندارد، ۳ درصد با ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ۲۸ درصد را با سایر دستگاه‌ها برگزار کرده اند.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پایان گفت: از مجموع پرونده‌های تخلف متشکله، ۳۵ درصد مربوط به گشت‌های مشترک با ادارات کل تعزیرات حکومتی، ۳۰ درصد مربوط به گشتهای مشترک با اتاق اصناف و ۳۵ درصد مربوط به سایر دستگاه‌های ذیربط است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.