×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش ۴۲ هزار واحدی شاخص بورس تهران/ عطش بورسی شدن در مردم زنده شد

تجارت گردان | افزایش ۴۲ هزار واحدی شاخص بورس تهران/ عطش بورسی شدن در مردم زنده شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران این روزها مقصد سفر پول‌های سرگردان جامعه شده  است و عطش بورسی شدن و سرمایه‌گذاری در بورس در بسیاری از مردم بالا گرفته است.

شاخص کل بورس در پایان معاملات اولین روز هفته با افزایش ۴۲ هزار و ۳۷۲ واحد به رقم بی‌سابقه یک‌میلیون و ۲۰ هزار و ۲۹۵ واحد رسید که این رقم در تاریخ ۵۲ ساله بورس تهران بی‌سابقه بوده و رکورد جدیدی به شمار می‌رود. 

امروز شاخص کل با معیار هم‌وزن ۱۱ هزار و ۲۵۱ واحد افزایش یافته و به رقم ۳۱۹ هزار و ۳۸۵ واحد رسید. 

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۳ هزار و ۸۳۰ تریلیون تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۶٫۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب یک‌میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات فرابورس در روز جاری را هم که به رقم ۴ هزار و۴۹۳ میلیارد تومان رسید درنظر بگیریم، امروز در بورس تهران و فرابورس ایران بیش از ۱۴ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان داد و ستد شد که این رقم می‌تواند علامت بسیار مهمی برای مدیران هلدینگ‌ها، شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های بورسی باشد که هم از این طریق اوراق جدید منتشر کنند و هم از این نقدینگی برای اجرای طرح‌های خود استفاده کنند.

البته همه این رقم پول جدید نیست و به گفته رئیس سازمان بورس، روزانه بین یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جدید وارد بورس می‌شود. در عین حال بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند با توجه به اینکه معامله‌گران حقیقی و افراد تازه‌وارد به بورس بیشتر می‌شوند باید جانب احتیاط را رعایت کنند و از پس‌اندازهای کناری خود در بورس سرمایه‌گذاری کنند و به رفتارهای غیرعقلایی مانند فروش خانه، ماشین، فرش و یا گاو و گوسفند برای حضور در بورس خودداری کنند، بلکه با پس‌اندازهای جانبی خود سرمایه‌گذاری کنند و از محل سودی که از بورس به دست می‌آورند به افزایش ارزش دارایی‌های خود بپردازند. 

همچنین کارشناسان می‌گویند تازه‌واردان از خرید مستقیم سهام شرکت‌های بورسی خودداری کنند و ابتدا از سهام عرضه اولیه، ای‌تی‌اف‌های دولتی و سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری شروع کنند و همچنین برای حضور در بورس و سرمایه‌گذاری در آن از افراد امین و مجوزدار مانند مدیران کارگزاری‌ها، مشاوران سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین سرمایه مشورت بگیرند تا دچار زیان نشوند. 

با نگاهی به بازار، امروز عمده نمادهای مهم بازار مانند فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس، ملی مس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، توسعه معادن و فلزات و گلگهر همگی بیشتری اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته‌اند. 

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۴٫۳ درصد رشد کرده و به رقم ۲۷۱ هزار و ۳۵۷ واحد رسید. 

همچنین شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۷ هزار و ۴۶۵ واحد افزایش یافته و به رقم ۲۱۱ هزار و ۹۱۵ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش ۴٫۲ درصدی به رقم یک‌میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۸۲ واحد رسید. 

شاخص بازار اول بورس با رشد ۴٫۴ درصدی به رقم ۷۴۰ هزار و ۶۵۶ واحد رسید. 

شاخص بازار دوم بورس با معاملات بلوکی، امروز با رشد ۴٫۱ درصد به رقم ۲ میلیون و ۸۷ هزار و ۳۷ واحد رسید. 

امروز نمادهای پربیننده بورس شامل بانک ملت، فولاد مبارکه، بانک تجارت، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری خوارزمی و گلوکوزان بوده‌اند. 

به گزارش فارس، امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۳۶ واحد رشد داشته و به رقم ۱۱ هزار و ۵۱۳ واحد رسید. 

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۷۲۵ هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز نمادهای صباتأمین، میدکو، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان، ذوب‌آهن، فولاد هرمزگان، نیروی برق دماوند و فرابورس ایران همگی در رشد شاخص بازار فرابورس اثرگذار بوده‌اند. 

امروز نمادهای ذوب‌آهن اصفهان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، سیمان لار سبزوار، کارخانجات صنعتی تبرک، ریل‌پرداز سیر، آهن و فولاد ارفع، توسعه و عمران استان کرمان و مادیران همگی از نمادهای پربیننده و مورد اقبال فرابورس بوده‌اند. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.