Categories: آخرین اخبار

افزایش ۴۲ هزار واحدی شاخص بورس تهران/ عطش بورسی شدن در مردم زنده شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران این روزها مقصد سفر پول‌های سرگردان جامعه شده  است و عطش بورسی شدن و سرمایه‌گذاری در بورس در بسیاری از مردم بالا گرفته است.

شاخص کل بورس در پایان معاملات اولین روز هفته با افزایش ۴۲ هزار و ۳۷۲ واحد به رقم بی‌سابقه یک‌میلیون و ۲۰ هزار و ۲۹۵ واحد رسید که این رقم در تاریخ ۵۲ ساله بورس تهران بی‌سابقه بوده و رکورد جدیدی به شمار می‌رود. 

امروز شاخص کل با معیار هم‌وزن ۱۱ هزار و ۲۵۱ واحد افزایش یافته و به رقم ۳۱۹ هزار و ۳۸۵ واحد رسید. 

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۳ هزار و ۸۳۰ تریلیون تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۶٫۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب یک‌میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات فرابورس در روز جاری را هم که به رقم ۴ هزار و۴۹۳ میلیارد تومان رسید درنظر بگیریم، امروز در بورس تهران و فرابورس ایران بیش از ۱۴ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان داد و ستد شد که این رقم می‌تواند علامت بسیار مهمی برای مدیران هلدینگ‌ها، شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های بورسی باشد که هم از این طریق اوراق جدید منتشر کنند و هم از این نقدینگی برای اجرای طرح‌های خود استفاده کنند.

البته همه این رقم پول جدید نیست و به گفته رئیس سازمان بورس، روزانه بین یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جدید وارد بورس می‌شود. در عین حال بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند با توجه به اینکه معامله‌گران حقیقی و افراد تازه‌وارد به بورس بیشتر می‌شوند باید جانب احتیاط را رعایت کنند و از پس‌اندازهای کناری خود در بورس سرمایه‌گذاری کنند و به رفتارهای غیرعقلایی مانند فروش خانه، ماشین، فرش و یا گاو و گوسفند برای حضور در بورس خودداری کنند، بلکه با پس‌اندازهای جانبی خود سرمایه‌گذاری کنند و از محل سودی که از بورس به دست می‌آورند به افزایش ارزش دارایی‌های خود بپردازند. 

همچنین کارشناسان می‌گویند تازه‌واردان از خرید مستقیم سهام شرکت‌های بورسی خودداری کنند و ابتدا از سهام عرضه اولیه، ای‌تی‌اف‌های دولتی و سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری شروع کنند و همچنین برای حضور در بورس و سرمایه‌گذاری در آن از افراد امین و مجوزدار مانند مدیران کارگزاری‌ها، مشاوران سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین سرمایه مشورت بگیرند تا دچار زیان نشوند. 

با نگاهی به بازار، امروز عمده نمادهای مهم بازار مانند فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس، ملی مس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، توسعه معادن و فلزات و گلگهر همگی بیشتری اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته‌اند. 

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۴٫۳ درصد رشد کرده و به رقم ۲۷۱ هزار و ۳۵۷ واحد رسید. 

همچنین شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۷ هزار و ۴۶۵ واحد افزایش یافته و به رقم ۲۱۱ هزار و ۹۱۵ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش ۴٫۲ درصدی به رقم یک‌میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۸۲ واحد رسید. 

شاخص بازار اول بورس با رشد ۴٫۴ درصدی به رقم ۷۴۰ هزار و ۶۵۶ واحد رسید. 

شاخص بازار دوم بورس با معاملات بلوکی، امروز با رشد ۴٫۱ درصد به رقم ۲ میلیون و ۸۷ هزار و ۳۷ واحد رسید. 

امروز نمادهای پربیننده بورس شامل بانک ملت، فولاد مبارکه، بانک تجارت، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری خوارزمی و گلوکوزان بوده‌اند. 

به گزارش فارس، امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۳۶ واحد رشد داشته و به رقم ۱۱ هزار و ۵۱۳ واحد رسید. 

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۷۲۵ هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز نمادهای صباتأمین، میدکو، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان، ذوب‌آهن، فولاد هرمزگان، نیروی برق دماوند و فرابورس ایران همگی در رشد شاخص بازار فرابورس اثرگذار بوده‌اند. 

امروز نمادهای ذوب‌آهن اصفهان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، سیمان لار سبزوار، کارخانجات صنعتی تبرک، ریل‌پرداز سیر، آهن و فولاد ارفع، توسعه و عمران استان کرمان و مادیران همگی از نمادهای پربیننده و مورد اقبال فرابورس بوده‌اند. 

فتحنایی

Recent Posts

بازطراحی مدل کسب و کار سازمان با تسهیلگری روابط عمومی ها

طی یادداشتی که توسط محمد حسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانک صنعت…

4 ساعت ago

امکان ثبت‌نام در طرح‌ فروش خودروهای وارداتی برقی از طریق بانک اقتصادنوین فراهم شد

با آغاز طرح فروش خودروهای وارداتی برقی در سامانه یکپارچه وزارت صمت، امکان ثبت‌نام در…

4 ساعت ago

نرخ حق‌الوکاله بانک سامان حداکثر ۳ درصد تعیین شد

هیئت‌مدیره بانک سامان نرخ حق‌الوکاله سال ۱۴۰۴ را حداکثر ۳ درصد تعیین کرد.

4 ساعت ago

مناقصه عمومی بانک کارآفرین برای تامین و نصب دستگاه سوییچ و هارد

بانک کارآفرین ، در نظر دارد انجام تامین ، نصب و راه اندازی و تحویل…

4 ساعت ago

ارائه جدیدترین سرویس های بانکی در کنار انعطاف‌پذیری بالای ارکان اعتباری، وجه تمایز بانک شهر است

نشست مشترک دکتر سیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر با هاشم نجفی اردکانی مدیر عامل پتروشیمی…

4 ساعت ago