×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | افزایش ۵۰ درصدی بارندگی‌ها

رضا اردکانیان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان هواشناسی برای فصل پاییز شرایط نسبتاً عادی در بارش‌ها را پیش بینی کرده که به معنای متوسط بارش ۳۵ ساله است افزود: با بارش‌های اخیر از ظرفیت ۵۰ میلیارد مترمکعبی مخازن کشور، ۲۶ میلیارد مترمکعب آن پر شده است در عین حال ما هم با این میزان بارندگی‌ها رهاسازی‌ها را برابر برنامه آغاز کرده ایم، زیرا اگر رهاسازی‌ها بر اساس برنامه باشد می‌توانیم هم از آب رها شده، برق تولید کنیم هم مصارف پایین دست را تأمین کنیم و هم مخازن برای سیلاب‌های احتمالی پیش رو خالی شود. وزیر نیرو گفت: در یک ماه منتهی به پنجم آبان امسال ۱۵ میلی متر بارندگی گزارش شده که در مقایسه با درازمدت، ۵۰ درصد افزایش یافته است.

سیلاب برای تولید برق؛ برنامه وزارت نیرو
آقای اردکانیان گفت: در استان‌های سیل خیز به ویژه خوزستان و گلستان اقداماتی را آغاز کردیم که ازجمله آن مرمت ۱۴۶ کیلومتر از سیل بندهاست که امیدواریم امسال بتوانیم از نزولات آسمانی استفاده‌های بیشتری داشته باشیم، ضمن اینکه سعی می‌کنیم با استفاده از همه ابزار و توان فنی کشور، از منفعت سیل در تولید برق و تأمین آب مورد نیاز برای مصارف شرب و کشاورزی بهره‌مند شویم. اردکانیان افزود: امسال مردم هم در مقایسه با سال گذشته توجه بیشتری به رعایت حریم و بستر رودخانه‌ها دارند ضمن اینکه دستگاه قضایی و مسئولان اجرایی کشور هم درباره آزادسازی‌هایی که باید صورت گیرد همکاری خوبی دارند.

آغاز به کار نمایشگاه بین المللی برق از فردا
وی همچنین از آغاز به کار نوزدهمین نمایشگاه بین المللی برق، فردا در تهران و با حضور ۵۰۰ شرکت از ایران و ۳۶ کشور خارجی به ویژه کشور‌های اروپایی، روسیه و چین خبر داد. وزیر نیرو افزود: امیدواریم این نمایشگاه فرصت خوبی برای بخش خصوصی کشور به منظور استفاده از بازار‌های منطقه‌ای باشد، زیرا تعدادی از وزرای برق کشور‌های همسایه نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.


لایروبی ۵۷۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان‌های سیل خیر

وزیر نیرو: ۵۷۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان‌های سیل خیز امسال لایروبی و بازگشایی شد. آقای رضا اردکانیان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدامات یاد شده به منظور تبدیل خسارت‌های سیل به منفعت انجام شده است، گفت: این میزان لایروبی، موجب شده تا حجم قابل ملاحظه‌ای از سیلاب‌ها مهار و در مخازن ذخیره شود.
وی همچنین گفت: طرح‌هایی را برای هزار و ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت دار کشور آماده کرده ایم که بر اساس آن با استفاده از منابع مالی موجود، آماده سازی، کناره بندی و لایروبی این رودخانه‌ها صورت خواهد گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.