×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش ۵۸ درصدی ارزش افزوده و ۴ درصدی اشتغال در معادن طی سال ۹۷

تجارت گردان | افزایش ۵۸ درصدی ارزش افزوده و ۴ درصدی اشتغال در معادن طی سال ۹۷

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، براساس سی و هفتمین طرح آمارگیری مرکز آمار ایران از معادن در حال بهر‌برداری کشور در سال ۹۸، از ۵٠٨۶ معدن مراجعه شده، ۴۹۱۶ معدن طی سال ۹۷ در حال بهره برداری بوده است.
طی سال ۹۷، تعداد شاغلان معادن درحال بهره‌برداری کشور ۹۹ هزار و ۷۳۴ نفر بوده که نسبت به سال قبل، ۴,١ درصد (٣٩٠٣ نفر) افزایش داشته است.

ایجاد حدود ۳۰۸ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده

بنا به این گزارش، در سال ٩٧ معادن در حال بهره‌برداری کشور ، ۳۰۷ هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد کرده‌اند که نسبت به سال قبل ۵٧,٨ درصد افزایش نشان می‌دهد.
از این رقم، ۲۲۶ هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال (٧٣.۵ درصد) توسط بخش عمومی و ۸۱ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال (٢۶.۵ درصد) توسط بخش خصوصی محقق شده است.
استان های کرمان، یزد و آذربایجان شرقی به ترتیب با ۱۵۰ هزار و ۶۵۱، ۵۸ هزار و ۲۳۳ و ۴۳ هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال، بیشترین ارزش افزوده را داشته‌اند.

افزایش وزنی و ارزشی تولید در سال ۹۷

در سال ۹۷، حدود ۳۶۱ میلیون و ۳۶۸ هزار تن مواد معدنی به ارزش ۳۹۴ هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال تولید شده که نسبت به سال قبل از نظر مقدار ١۶٢ هزار تن و از نظر ارزش ۱۴۴ هزار و ۴۰ میلیارد ریال، به ترتیب معادل ٠,٠۴ درصد و ۵٧.۵ درصد افزایش داشته است.

سرمایه گذاری حدود ۱۹.۵ هزار میلیارد ریالی

در سال ٩٧، ارزش سرمایه‌گذاری معادن در حال بهره‌برداری کشور، ۱۹ هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل ١٠,٢ درصد کاهش داشته است.
از این میزان، سهم بخش عمومی با ۱۱ هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال، (۵٩.٢ درصد) و سهم بخش خصوصی با ۷ هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال (۴٠.٨درصد) بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.