×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش ۵ برابری مدیران زن در دولت تدبیر و امید

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معصومه ابتکار، امروز یکشنه در نشست با جمعی از دانش آموزان دختر که به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)  و روز دختر در سالن جلسات شهیدرجایی و با حضور وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد، با تبریک این روز، اظهار کرد: «عدالت جنسیتی» یکی از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید و از آموزه‌های قرآنی ماست.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به برخی از آیات قرآنی، تصریح کرد: در پیشگاه خداوند برتری تنها در تقوای الهی است و هیچ تفاوتی بین جنسیت‌ها نیست.

وی ادامه داد: عدالت آموزشی موضوعی است که در اجرای آن تلاش کرده‌ایم و در حال حاضر ۳۳و نیم درصد از رتبه‌های علمی مربوط به خانم‌ها است، تعداد مدیران زن از ۵درصد ابتدای دولت هم‌اکنون به ۲۶درصد رسیده است و این آمار بدون احتساب آمار مدیران مدارس و تنها بر اساس شایستگی‌ها زنان اتفاق افتاده است.

ابتکار خاطرنشان کرد: مهارت‌های زندگی و مهارت خوب زیستن، از محورهای مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و آموزش‌وپرورش است؛ انسانیت ماست که ارزشمند است و برای خود، دنیا و آخرت اهمیت دارد  لذا اهمیت «انسانیت» بسیار بالا است این مهارت را در دوازده محور انجام شد و در دانشگاه فرهنگیان برای دانشجویان ارائه شد.

وی افزود: ارتباط مؤثر و گفت گوی مؤثر در خانواده و به‌طورکلی نشان‌دهنده انجام گفت‌وگوی بین نسلی است و جلسه امروز نیز یک جلسه بین نسلی است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، از انجام گفت‌وگوی بین نسلی خبر داد و اضافه کرد: «شبکه شاد» یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.

ابتکار بر تقویت «مهارت‌های اجتماعی» تأکید و عنوان کرد: یکی از مهارت‌های روز دنیا، اجماع سازی است. فرهنگ‌های مختلف دنیا باید با یکدیگر کنار بیایند و در خانواده نیز باید تعامل برقرار باشد و برای همین منظور باید یک تلاش ملی انجام گیرد.

وی گفت: کرونا دسترسی به آموزش‌ها را مختل کرده است اما کشور ما در این موضوع و در دسترسی دختران به آموزش‌ها و برقراری عدالت جنسیتی، رتبه خوبی را در دنیا به دست آورده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تشریح شخصیت حضرت خدیجه (ص) اظهار کرد: دانایی را ایشان پیش بردند، تجارت حلال را ایشان پایه‌گذاری کردند و در همه عرصه‌های اجتماعی به‌خوبی درخشیدند و علی‌رغم سختی‌های فراوان در مسیر توسعه اسلام تلاش کردند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: فرصت رأی دادن فرصت ارزشمندی است که در اختیار ما قرارگرفته است شهدای بسیاری را نثار انقلاب کردیم تا امنیت ما تأمین شود.  این حق رأی به سهولت حاصل نشده پس باید قدردان آن باشیم، زیرا در بسیاری از کشورها چنین ظرفیتی وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.