×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش ۶ درصدی تولید کاتد و ۱۳ درصدی تولید آند شرکت مس تاپایان تیرماه ۹۹

تجارت گردان | افزایش ۶ درصدی تولید کاتد و ۱۳ درصدی تولید آند شرکت مس تاپایان تیرماه ۹۹

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از «مس‌پرس»، مدیرعامل شرکت مس همچنین اضافه کرد: مجتمع مس سرچشمه با تولید ۵۵ هزار و ۳۳۷ تن کاتد پالایشگاهی و ۲۰۶۵ تن کاتد لیچینگ تا پایان تیرماه ۹۹ نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده بیش از دو درصد افزایش تولید داشته است. همچنین در مجتمع مس شهربابک تولید کاتد پالایشگاهی مس خاتون‌آباد با ۳۱ هزار و ۸۲۲ تن،  ۱۴ درصد رشد نسبت به برنامه و تولید کاتد لیچینگ مس میدوک نیز با ۱۸۵۵ تن شش درصد رشد نسبت به برنامه داشته است. در تیرماه مجموع تولید کاتد کل شرکت ۲۲ هزار و ۷۱ تن بوده که رشد ۱۲درصدی نسبت به برنامه داشته و ۲۹ هزار و ۶۵۲ تن آند نیز تولید شده که ۱۴ درصد بالاتر از برنامه است.

وی با اشاره به این‌که تولید مس محتوای معدنی شاخص تولیدات مس در دنیا محسوب می‌شود، افزود: شرکت مس با تولید ۹۸ هزار و ۱۳۵ تن مس محتوای معدنی تا پایان تیرماه، توانست یک درصد از برنامه تولید مس محتوای تعیین شده برای این ۴ماه (۹۷ هزار و ۴۶۷ تن مس محتوای معدنی) به‌رغم کاهش عیار سولفور  استخراجی معادن به ۰٫۶۱۱ درصد در جهت صیانت از معادن، پیشی بگیرد؛ که خود عملکرد قابل‌تقدیری است و از زحمات کلیه همکاران و کارکنان زحمتکش قدردانی به عمل می‌آید.

دکتر سعدمحمدی همچنین به میزان استخراج شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: امسال شرکت مس با استخراج ۵۶ میلیون و ۶۰۷ هزار تن ماده معدنی توانسته است یک درصد از برنامه استخراج پیش‌بینی‌شده تا پایان تیرماه جلوتر باشد.

مدیرعامل شرکت مس اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه در مجموع ۴۰۳ هزار و ۹۹۵ تن کنسانتره مس تولید شده است که رشد دو درصدی نسبت به برنامه داشته است. همچنین با تولید ۲۵۹۳ تن کنسانتره مولیبدن رشد چهار درصدی تولید کنسانتره مولیبدن نسبت به برنامه اتفاق افتاده است. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.