×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش ۳۲۵۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی و ۱۶۰۰ کیلومتر خطوط برق قدرت

تجارت گردان | افزایش 3250 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی و 1600 کیلومتر خطوط برق قدرت

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی افزود: در بخش مدیریت مصرف امسال حدود ۳ هزار و ۸۷۴ مگاوات از پیک تابستان را کاهش دادیم و مدیریت مصرف از نوع پایش‌پذیر، قابل اتکا و با هماهنگی روزانه دیسپاچینگ و شرکت‌های توزیع برق انجام شد.
وی، عدم خاموشی گسترش یافته طی ۱۶ سال متوالی در شبکه برق کشور را برآیندی از تلاش جمعی مجموعه برق کشور عنوان کرد که باعث شد این صنعت پر افتخار حداقل ۱۲ کشور اروپایی، آمریکا و دیگر کشورها که طی ۳ تا ۴ سال اخیر با خاموشی گسترش یافته (Blackout) روبرو شدند را به لحاظ کلیدی‌ترین شاخص پیشرفت و توسعه بخش برق یعنی امنیت و پایایی شبکه، پشت سر بگذارد.
سخنگوی صنعت برق در تبیین اقدامات صنعت برق در سال رونق تولید اظهار داشت: ما توانستیم در سال جاری به‌رغم تحریم‌ها ۱۰۰هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی را تعمیر و ۳ هزار و۲۵۰ مگاوات نیروگاه جدید به همراه ۱۰ هزار مگاولت آمپر ترانسفورماتور قدرت و ۱۶۰۰ کیلومتر شبکه انتقال را وارد مدار بهره‌برداری کنیم.
رجبی‌مشهدی افزود: در بخش مدیریت مصرف امسال حدود ۳ هزار و ۸۷۴ مگاوات از پیک تابستان را کاهش دادیم و مدیریت مصرف از نوع پایش‌پذیر، قابل اتکا و با هماهنگی روزانه دیسپاچینگ و شرکت‌های توزیع برق انجام شد.
وی با اشاره به پرداخت بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از بدهی صنعت برق به پیمانکاران، از تلاش شرکت توانیر برای مدیریت دارایی در بخش‌های انتقال و فوق توزیع خبر داد و گفت: در این خصوص ابتکارات زیادی از جمله استفاده از حداکثر ظرفیت تجهیزات فرسوده برای کار در دمای مجاز در شرکت برق منطقه‌ای تهران، استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در برق منطقه‌ای گیلان با جابه‌جایی ۱۶ ترانسفورماتور قدرت و استفاده از سوپر هادی‌ها در برخی شرکت‌ها، انجام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.