×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
افزودن مسیرهای جدید برای حل مشکل «پینگ» در بازی‌ها

تجارت گردان | افزودن مسیرهای جدید برای حل مشکل «پینگ» در بازی‌ها

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، کافیست سری به صفحات اجتماعی وزیر ارتباطات بزنید تا متوجه شوید، موضوع پینگ برای طیف بزرگی از کاربران فضای مجازی که گیمر هستند از چه اهمیت بالایی برخوردار است.

تامین کردن زیرساخت مورد نیاز برای پایین آمدن پینگ بازی کاری است که از سوی وزیر ارتباطات به شرکت ارتباطات زیرساخت سپرده شده است. وضعیت پینگ (زمان دسترسی کاربر به محتوا) مدتی رو به بهبود رفت تا این که فیبر نوری مسیر ارتباطی بازیها با نزدیک ترین سرورها که تاخیر زمانی برای گیمرها را به حد نرمالی رسانده بود، قطع شد و همزمان شدن این قطعی با قطعی فیبر جایگزین صدای گیمرها را درآورد.
«حمید فتاحی» معاون وزیر ارتباطات در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره وضعیت پینگ و این که مشکل مربوط به قطع فیبر در خلیج فارس چه زمانی رفع می‌شود، گفت: نزدیک‌ترین نقطه‌ جغرافیایی که بازی‌های مختلف در منطقه ما میزبانی (هاست) می‌شوند و به همین واسطه گیمرها می‌توانند بهترین پینگ را داشته باشند، مرکز داده ای در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که محتوای مربوط به اغلب بازی ها را میزبانی می‌کند.
رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: تامین زیرساخت از این مرکز داده نسبت به اروپا برای ما مشکلاتی را در پی دارد اما برای پاسخ به درخواستهای طیف وسیع کاربران این حوزه شرکت زیرساخت این ارتباط را برقرار کرد.
او اضافه کرد: بر این اساس و در فاز اول کیفیت برخی از بازیها به حد مطلوبی بهبود یافت اما متاسفانه به علت قطع شدن فیبر در خلیج فارس، مسیر ارتباطی قطع شد و در موردی بسیار نادر مسیر جایگزین نیز همزمان با این قطعی، دچار مشکل شد.
فتاحی اشاره کرد: موضوع دیگری که بازیابی مسیر ارتباطی را با تاخیر مواجه کرد شیوع ویروس کرونا بود که تا کنون سه تا چهار مرتبه رفع مشکل قطعی کابل را با تعویق مواجه کرده است.  
وی افزود: این مساله باعث شده نزدیک به دو هفته کشتی مربوط به تجهیزات رفع خرابی فیبر را قرنطینه و آن را ایزوله کنند. طبق قراری که از قبل داشتیم، بنا بود مشکل کاملا رفع شود اما این اتفاق رخ داد و واقعا نتوانستیم سر زمان مشخصی که به گیمرها قول داده بودیم مشکل را حل کنیم.
فتاحی تاکید کرد: تیم های فنی ما، ۲۴ ساعته در حال پیگیری مساله هستند. بارها جلسات مجازی برگزار کردیم تا این مشکل حل شود. گیم برای برخی صرفا بازی و سرگرمی است اما برای عده زیادی راهی برای کسب درآمد است.
او در پایان گفت: با رخ دادن این مشکلات، تصمیم گرفتیم راه حل های جایگزین برای پایداری مسیر های ارتباطی با سرورهای بازیها را طراحی و اجرا کنیم تا در موارد نادری که مسیرهای اصلی و جایگزین دچار مشکل میشوند کماکان کیفیت خدمات کاربران پایدار باشد.

منبع خبر : ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.