×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | اقامه نماز ظهر عاشورا

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شبکه خبر،همزمان با ظهر عاشورا و طنین انداز شدن صدای اذان، دسته‌های عزادار دست از سوگواری کشیدند و به تاسی از سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان، نماز ظهر را به جماعت اقامه کردند.
سلام بر حسین، ملجا و پناه امت محمد.ایران غرق در ماتمعزاداران حسینی در گوشه و کنار کشور با حضور در خیابان‌ها، تکایا و مساجد، در غم شهادت مظلومانه اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای دشت کربلا، آیین‌های سوگواری برپا کرده و هم ناله با آل الله بر سر و سینه می‌زنند.
کربلا غوغاست امروز.
میلیون‌ها عاشق و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت، از گوشه و کنار عراق و دیگر کشور‌ها خود را به بین الحرمین رسانده تا با اقامه عزای سالروز شهادت سیدالشهدا (ع)، این مصیبت بزرگ را به حجت ابن الحسن العسکری (عج) تسلیت بگویند.
«کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»
یا حسین، عاشورایت، دروازه‌ای از نور است، که بشریت را از ظلم آباد یزیدیان به نورآباد عشق رهنمون کرد. یا حسین، اگرچه ۱۳۸۰ سال از شهادتت گذشته، اما فراموش نکرده ایم که همیشه دوراهی حق و باطل پیش رویمان است که «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا». چشمانمان در سوگ وقایع عاشورا گریان است، اما، حیات قلب در گریه است و آن، «قتیل العبرات»، کشته شد تا ما بگرییم و خورشید عشق به دیار مرده قلبهایمان بتابد و با آب شدن برفهایش، فصل جمود فکریمان سپری شود. آری عاشورا، قرارگاه عشق است و پناهگاه عاشقان. کیست که از این معبر عبور کند و قرار و پناه نگیرد؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.