×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اقتدار والیبال ایران این بار برابر ونزوئلا

 به گزارش تجارت گردان ، ملی پوشان کشورمان امروز در شرایطی مقابل تیم ونزوئلا صف آرایی کردند که در بازی نخست مقابل لهستان سه بر ۲ پیروز شده بودند و در مقابل ونزوئلا سه بر صفر نتیجه را به ژاپن واگذار کرده بود.
ترکیب اصلی تیم ملی ایران را در این دیدار سعید معروف، محمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، مسعود غلامی و مهدی مرندی تشکیل دادند.
ترکیب ابتدایی ونزوئلا را نیز امرسون الکساندر، ژوزه وردی، رونالد دنیل، ویلنر انریکه، ادسون آلبرتو، آرماندو فرناندو و هکتور ماتا تشکیل دادند.
دست اول
تیم ملی ایران دست نخست برابر ونزوئلا را ۲۵ بر ۱۷ پیروز شد.
با وجود این که بازی پایاپای آغاز شد و دو تیم سایه به سایه هم امتیاز می‌گرفتند، اما شاگردان آلکنو توانستند با استفاده از توپ برگشتی ۵ بر ۳ از حریف آمریکایی خود پیش بیفتند. درحالیکه اختلاف ۲ امتیازی تا عدد ۷ به سود ایران بود، اما عبادی‌پور توسط بازیکنان حریف دفاع شد تا دو تیم در امتیاز ۷ به تساوی برسند. در ادامه آبشار امرسون به بیرون رفت تا شاگردان آلکنو ۱۰ بر ۸ شود. با سرویس پرشی و محکم صالحی، توپ به زمین ایران برگشت و عبادی‌پور با تبدیل این توپ به امتیاز ایران را ۱۴ بر ۱۱ پیش انداخت. بازیکنان ایران که نبض بازی را در اختیار داشتند موفق شدند زودتر از حریف به امتیاز ۱۶ برسند تا سرمربی ونزوئلا در نتیجه ۱۶ بر ۱۲ مجبور به درخواست زمان استراحت شود. با بازگشت به زمین آبشار سرعتی‌زن ونزوئلا به بیرون رفت تا فاصله امتیازی به ۵ برسد. پس از این توپ مجرد توانست والنسیا را تک دفاع کند تا ایران ۱۸ بر ۱۲ جلو بیفتد.

درحالیکه مدافعان روی تور ایران عرصه را بر مهاجمان حریف تنگ کرده بودند این بار نوبت عبادی‌پور بود تا با یک دفاع نتیجه را ۱۹ بر ۱۲ کند. شاگردان آلکنو در ادامه با خطای بازیکنان ونزوئلا امتیاز ۲۰ را هم گرفتند تا سرمربی حریف دومین زمان استراحت خود را هم بگیرد. در ادامه اختلاف بیشتر هم شد تا شاگردان آلکنو در یک بازی کاملا برتر ست نخست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود خود تمام کنند و یک بر صفر از ونزوئلا پیش بیفتد.
دست دوم
تیم ملی والیبال ایران ۲۵ بر ۲۰ مقابل ونزوئلا در دست دوم به برتری رسید.
ونزوئلا امتیاز نخست دست دوم را کسب کرد تا همانند دست اول بازی تا امتیاز ۳ برابر پیش رود، اما امیر غفور به زیبایی یک امتیاز سرویس گرفت تا ایران را ۵ بر ۳ پیش بیندازد. در ادامه آبشار واسولا به بیرون رفت تا شاگردان آلکنو اختلاف را به ۳ امتیاز افزایش دهند و ۸ بر ۵ پیش افتادند.
ضعف مهاجمان ونزوئلا در تبدیل توپ‌ها به امتیاز ادامه داشت تا نتیجه ۱۰ بر ۶ شود. در ادامه غفور و غلامی دو بار دیگر مهاجمان حریف را دفاع کردند تا ایران ۱۶ بر ۱۰ پیش بیفتد و در آستانه پیروزی در دست دوم قرار گیرد.
در این شرایط آلکنو شریفی را جایگزین غفور کرد و این بازیکن جوان با ورودش امتیاز ۲۰ را برای ایران کسب کرد.
در امتیاز ۲۳ بر ۱۹ صابر کاظمی برای زدن سرویس به زمین آمد، اما این تغییر جواب نداد و ونزوئلا امتیاز ۲۰ را در حمله گرفت.
**دست سوم
تیم ملی والیبال ایران دست سوم دیدار با ونزوئلا را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ پیروز شد.
در این دست قرمزپوشان کشورمان که تنها یک دست تا پایان بازی و کسب ۳ امتیاز فاصله داشتند مقابل سرمه‌ای پوشان حریف با سرویس مجرد کار را آغاز کردند و در ابتدای کار ۲ امتیاز متوالی را برای خود به ثبت رساندند.
بازیکنان ونزوئلا که در این دست به خود آمده بودند با دفاع‌های میانی خوب سعی داشتند اجازه امتیازآوری و سرعت عمل را از تیم ایران بگیرند تا جایی که در امتیاز ۴ با ایران به تساوی رسیدند.
در ادامه بازیکنان ایران حریف را دست کم گرفتند و همین مساله باعث شد تا ویلنر با سرویسی محکم ونزوئلا را ۷ بر ۵ پیش بیاندازد. آلکنو وقتی که تیمش ۱۱ بر ۸ از حریف عقب افتاده بود با گرفتن وقت استراحت هم سرعت بازی و امتیازآوری حریف را کاهش داد و هم نکات فنی را به شاگردانش گوشزد کرد همین مساله باعث شد تا بازیکنان بعد از ورود به زمین بلافاصله سه امتیاز عقب افتاده را جبران کنند، اما والیبالیست‌های حریف نمی‌خواستند به راحتی مثابل ایران شکست را بپذیرند و ۲ امتیاز پیش افتادند و کار پایاپای دنبال شد.
امیر غفور با آبشار مستحکم خود در توپ برگشتی ایران را ۱۵ بر ۱۴ پیش انداخت و در ادامه توپ گیری خوب مجرد امتیاز ۱۶ را برای ایران در پی داشت.

بعد از وقت استراحت فنی بازیکنان پس از بازگشت به زمین داور خطای پنجه دو ضرب ویلنر را گرفت تا فاصله امتیازی به ۳ افزایش یابد و این پایان کار نبود و مجرد با تک دفاع والنسیا ایران را ۱۸ بر ۱۴ پیش انداخت. مجرد در ادامه روز درخشانش در دفاع روی تور بازهم موفق عمل کرد تا ایران با کسب نوزدهمین امتیاز در آستانه پیروزی قرار گیرد.
مجرد در ادامه روز درخشانش در دفاع روی تور بازهم موفق عمل کرد تا ایران نوزدهمین امتیاز را هم به دست آورد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.