×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اقتصاد غیرنفتی کشور ۱.۳ درصد رشد کرد

تجارت گردان | اقتصاد غیرنفتی کشور ۱.۳ درصد رشد کرد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی با انتشار تصویر نوشته‌ای در صفحه شخصی اینستاگرامش، یادداشتی را در خصوص میزان رشد اقتصادی غیرنفتی کشور در سه فصل سال ۱۳۹۸ به اشتراک گذاشت.

همتی در اینستاگرامش نوشت:

رشد اقتصادی غیرنفتی کشور در سه فصل سال ۱۳۹۸ به ۱.۳ درصد رسید

«در ایام مبارزه نفس‌گیر با ویروس کرونا و لحظاتی که همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زندگی مردم تحت‌الشعاع آن قرار گرفته است، لازم می‌دانم یک خبر خوب از عملکرد اقتصاد در ۹ ماهه سال ۹۸ ارائه کنم. عملکرد اقتصادی نشان می‌دهد کشورمان با وجود فشار حداکثری و تحریم‌های همه‌جانبه، در چارچوب استراتژی رونق تولید که توسط مقام معظم رهبری برای سال ۹۸ ترسیم شده بود، توانسته است به نتایج خوبی برسد.

گزارش آماری بانک مرکزی حاکی از آن است که در فصل سوم سال ۹۸، رشد اقتصادی غیرنفتی ۳.۳+ درصد و رشد اقتصادی با نفت در این فصل ۱.۲+ درصد بوده است. بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات به ترتیب با ۷.۸، ۷ و ۱.۲ درصد رشد مثبت در فصل سوم، این رشد اقتصادی را رقم زده‌اند. بنابراین، در نتیجه عملکرد بخش‌های مختلف اقتصاد، رشد اقتصاد غیر نفتی کل ۹ ماهه معادل ۱.۳+ درصد شده است. همه ما امیدواریم با غلبه هرچه سریعتر بر کرونا، شاهد تداوم روند رونق تولید و رشد مثبت اقتصاد باشیم.»

رشد اقتصادی غیرنفتی کشور در سه فصل سال ۹۸ به ۱.۳ درصد رسید

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.