×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
اقدام مثبت بانک مسکن در پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

تجارت گردان | اقدام مثبت بانک مسکن در پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، کاوه حاجی علی اکبری، مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه پروسه پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به صورت مستمر و روتین از سوی بانک عامل در حال انجام است، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: از ابتدای سال جاری، با افزایش میزان تسهیلات بانکی مواجه هستیم. به طوری که تسهیلات با رشد حداقل دو برابری به کف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی رسیده و تا ۲۵۰ میلیون تومان هم با شرایطی خاص قابل افزایش است. طبق اطلاعات دریافتی ما نیز شبکه بانکی هم در حال پرداخت به روز تسهیلات به متقاضیان است.
وی همچنین به پروسه پرداخت تسهیلات نوسازی به متقاضیان ساخت و ساز در بافت فرسوده با توجه به برخی ابهامات در این روند اشاره و اظهار کرد: صدور معرفی نامه به بانک عامل برای تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات نوسازی، فقط از طریق سازمان نوسازی و دفاتر توسعه محله ای وابسته به این سازمان صورت می گیرد. از این رو با اطمینان میتوانم اعلام کنم در صورت دریافت پروانه تخریب و نوسازی ساختمان و کامل بودن اسناد و مدارک، قطعا در یک زمان کمتر از یک هفته معرفی نامه از طرف سازمان به بانک عامل صادر می شود.
وی ادامه داد: پس از آن، یکسری راستی آزمایی و اعتبار سنجی در بانک باید صورت بگیرد تا مراحل تشکیل پرونده طی شود.
وی در خصوص چگونگی گذران این مراحل توضیح داد: به عنوان مثال یکی از مراحل آن این است که آیا مالکینی که متقاضی دریافت تسهیلات هستند از توانایی کافی برای بازپرداخت اقساط آن برخوردار هستند یا خیر.
علی اکبری در پاسخ به این سوال که معیار تشخیص برای دارا بودن اعتبار از سوی بانک چه مدارکی است؟، گفت: بانک از ابزارهای مختلفی برای سنجش اعتبار استفاده میکند و وابسته به نوع اشتغال فرد متقاضی و دارایی های وی شرایط مختلفی دارد.
وی به اقدام مثبت بانک مسکن در روند اعتبارسنجی پرونده های تسهیلات نوسازی اشاره کرد و افزود: اتفاقی که اخیرا افتاده و می تواند تاثیر مثبتی در افزایش سرعت تشکیل پرونده داشته باشد این است که بانک عامل، سازنده یا سرمایه گذار پروژه را نیز اعتبار سنجی می کند. چرا که یکی از مشکلات قبلی در روند تشکیل پرونده این بود که تنها دارایی متقاضیان اخذ تسهیلات نوسازی، همان ملکی بود که تقاضای تخریب و نوسازی آن را داشتند و دارایی دیگر برای معرفی به بانک نداشتند. اما اخیرا بانک مسکن برای تسریع روند پرداخت تسهیلات، فردی را که با مالکین قرارداد مشارکت می بندد را هم اعتبارسنجی می کند که این امر می تواند تاثیر مثبتی در افزایش سرعت پرداخت تسهیلات داشته باشد.
به گفته وی تمامی سازنده های بافت فرسوده در شهر تهران می توانند از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای هر واحد مسکونی برخوردار شوند و سازندگان حرفه ای تا ۲۰۰ میلیون تومان و اگر از فناوری های نوین استفاده کنند از تسهیلات تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان برخوردار خواهند شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.