×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
الگوی نشان تعالی اچ‌اس‌ئی در شرکت ملی گاز به کار گرفته می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا بهمن‌نیا، رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی گاز ایران با اشاره به نقش مهم مجتمع گاز پارس جنوبی در تأمین گاز کشور اشاره کرد و افزود: مجتمع عظیم گاز پارس جنوبی نسبت به جایگاه رفیع و مهمی که در تولید گاز کشور دارد، همواره مورد توجه ویژه بوده است و خوشحالیم که پس از گذشت یک سال از طرح این ایده ارزیابی، اکنون بر اساس الزام‌ها و نیازهای تازه، در حال پیاده‌سازی الگوی ارزیابی جدید آن با نگرش سیستمی و کارآمد هستیم.

رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: تلاش داریم تا با این ایده تازه، الگوی کاملاً بومی را پیاده‌سازی کنیم زیرا در این صورت، از عمق بیشتری در بررسی‌ها و ارزیابی‌ها برخوردار خواهد بود.

بهمن‌نیا همچنین با بیان اینکه از این الگو به‌عنوان مدلی کاملا جامع و یکپارچه که می‌تواند از همه زاویه‌ها، عملکرد شرکت را با رویکرد اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل اندازه‌گیری و تحلیل کند، یاد می‌شود، اظهار کرد: در این صورت، می‌توان برنامه بهبود را از آن استخراج و در عین حال فرصت رقابت بین شرکت‌های عملیاتی را در مجموعه صنعت گاز فراهم کرد، ضمن آن که این الگو در بخش گازرسانی، پالایش و نیز انتقال کاربرد دارد و برای هر سه بخش، الگویی را در نظر گرفته‌ایم.

وی به موضوع مهم آموزش در بحث فرآیندها اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه آموزش نیز همانند دیگر حوزه‌ها، باید به همه بخش‌های زیرمجموعه، آموزش‌های لازم داده شود و با روش فوق، محک زده شوند.

رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: دانشگاه تهران در این موضوع بسیار موفق عمل کرد و با تولید محتوا و برگزاری نشست‌های حضوری، کمک بسیار مؤثری برای این مجموعه بود تا در مرحله دوم پس از آموزش، بتوانیم برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای انجام، اجرا و پیاده‌سازی این ارزیابی بر اساس الگوی آموزش‌های داده شده داشته و در مرحله بعد، از همه شرکت‌های زیرمجموعه پالایشگاهی، گازرسانی و انتقال، اظهارنامه دریافت کنیم.

بهمن‌نیا گفت: پس از دریافت اظهارنامه، به این نتیجه می‌رسیم که چه قدر می‌توانیم این اظهارنامه‌ها را با نگرش سیستمی و با حضور ارزیابانی که تخصص دارند، صحه‌گذاری کنیم. مراحلی که تاکنون طی شده، ما را به سمتی خواهد برد که اطمینان کامل حاصل کنیم که همگی به اوج آمادگی رسیده‌ایم و می‌توانیم خود را در این ارزیابی محک بزنیم و خروجی بسیار خوب و مطلوبی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: انتظار داریم پس از مشخص شدن نتایج ارزیابی، به سمت بهبود عملکرد سازمانی، انطباق و الزام‌های قانونی رفته، اثربخشی فرآیندهای کاری را بازنگری کرده و ارتقا دهیم و ضمن کاهش حوادث، رضایت شعلی بیشتری ایجاد و به سمت سرآمدی حرکت کنیم. نتایج این ارزیابی نیز در بهمن‌ماه امسال و طی همایش اعلام می‌شود و امیدواریم که بتوانیم از این ارزیابی‌ها به آنچه می‌خواهیم، برسیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.