×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
امسال قطعی برنامه ریزی شده آب و برق نخواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علیرضا الماس وندی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های بی سابقه سال قبل و امسال، با تدابیر خوب و مناسبی که انجام شده است امسال قطعی برنامه ریزی شده آب و برق نخواهیم داشت.

معاون تلفیق و امور تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: امسال با وجود کاهش ورودی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعبی آب به سد بزرگ کرخه در مقایسه با سال کم بارش سال قبل، اما قول می‌دهم که مشکلی برای تامین آب در استان خوزستان نخواهیم داشت بلکه با اضافه کردن مسیر رودخانه دز و تکمیل طرح آبرسانی غدیر، آب را با کیفیت بهتری تحویل خواهیم داد.

الماس وندی گفت: اقدام بهینه‌ای هم در بخش تامین آب برای دام‌های استان خوزستان انجام شده است که در این بخش هم مشکلی به وجود نیاید.

وی همچنین افزود: با وجود کاهش شدید بارش‌ها در استان تهران، اما در این استان نیز امسال قطعی آب نخواهیم داشت که این تامین آب با توجه به شرایط موجود، یک اقدام بسیار پیچیده، نادر و کم نظیر خواهد بود.

الماس وندی همچنین درباره رهاسازی آب برای تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی کشور هم گفت: مدیریت سدها در دولت سیزدهم عالی بوده و به غیر از یکی دو مخزن، در دیگر سدهای برقابی وضع ذخیره آب عالی است و امسال با فعالیت این نیروگاه ها، قطعی برق نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: دولت قبل به جای استفاده کامل از نیروگاه‌های حرارتی و انجام تعمیرات به هنگام آن، متاسفانه در ماه‌های بهمن تا اردیبهشت با رها سازی آب سدها برق تولید می‌کرد که این کار موجب خالی شدن سدها شد، اما در دولت سیزدهم با مدیریت بهینه سدها، آب لازم برای تولید برق در نیروگاه‌های برقابی ذخیره شده است که با فعالیت آن‌ها مشکلی در تامین برق نخواهیم داشت.

معاون تلفیق و امور تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: دولت سیزدهم تصمیم دارد ۱۰ برابر بیشتر از دولت قبل در بخش آب سرمایه گذاری کند و ما باید ظرفیت کاری خود را ۱۰ برابر کنیم تا مشکلات بخش آب، کاهشی شود.

وی با اشاره به اینکه چهار پنجم مسایل وزارت نیرو معطوف به بخش آب شده است افزود: ۹۵ طرح را به عنوان طرح‌های ویژه اعلام کرده ایم که این طرح‌ها به مدت سه تا چهار سال معطل مانده بود.

الماس وندی گفت: دولت سیزدهم امسال ۵۶ هزار میلیارد تومان در بخش آب کشور سرمایه گذاری خواهد کرد که این عدد نشان از بزرگی کارها دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.