×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
امسال ۱۲۰هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفتند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، داود حاج قاسمعلی به جلسه این سازمان با مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه کمیساریای عالی پناهندگان در خصوص پوشش بیمه پایه برای پناهجویان و مهاجران خارجی اشاره کرد و افزود: سازمان بیمه سلامت ایران از سال ۹۴ پوشش بیمه پایه اتباع و پناهندگان خارجی در ایران را با پوشش بیمه ای حدود ۵۹ هزار نفر آغاز کرد و این تعداد به مرور طی سالهای گذشته افزایش یافت به طوری که اکنون ۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته اند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: تعداد اتباع و مهاجرین خارجی که با مجوز در ایران ساکن هستند حدود یک میلیون نفر است که از این تعداد نزدیک به ۲ هزار نفر بیمار خاص بوده و به طور کامل تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار دارند، در مجموع ۱۲۰ هزار نفر جمعیتی هستند که به عنوان اتباع آسیب پذیر توسط وزارت کشور جهت ارائه خدمات به سازمان بیمه سلامت معرفی می‌شوند.

وی تاکید کرد: شروع قرارداد سنواتی سازمان معمولا از ۶ اسفند ماه هر سال تا ۶ اسفند سال بعد به مدت یک سال است، خدماتی که به این گروه ارائه می‌شود کاملا مشابه خدماتی است که به هموطنان ارائه می دهیم، تا سال گذشته خدمت دهی به این گروه محدود به بخش دولتی بود اما امسال با توجه به درخواست معاونت درمان وزارت بهداشت و افزایش سرانه، امکان مراجعه به بخش های خصوصی طرف قرارداد برای اتباع فراهم شده و می توانند همانند سایر بیمه شدگان خدمات را بدون هیچ تفاوتی دریافت کنند.  

حاج قاسمعلی گفت: برای بارگذاری اطلاعات بیمه شدگان در سامانه ابتدا باید عکس بیمه شده به منظور احراز هویت در سامانه قرار گیرد و به همین منظور نیاز است که افراد به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و تنها در این صورت می‌توانند خدمات دریافت کنند.

وی ادامه داد: مشکلی که وجود دارد این است که این افراد به رغم اینکه اطلاعاتشان در سامانه بارگذاری می شود، عموما تا پایان قرارداد ۱۰ تا ۱۵ درصدشان به دفاتر پیشخوان برای تکمیل این فرآیند مراجعه نمی کنند، در حال حاضر که حدود ۳ ماه از شروع قرارداد جدید گذشته است حدود ۵۰ درصد اتباع برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده اند. انتظارمان این است با توجه به اینکه وزارت کشور محل استقرار این افراد را می‌داند از طریق پخش اطلاعیه و یا ارسال پیامک و اعلام در رسانه های عمومی اطلاع رسانی کند تا از پوشش بیمه ای خود به صورت رایگان استفاده کنند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۰ هزار نفر از اتباع و مهاجرین خارجی جدید تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، گفت: ما از وزارت کشور درخواست کرده‌ایم با توجه به منابعی که دولت قرار است به این موضوع اختصاص دهد، نزدیک به ۵۰ هزار نفر دیگر را نیز به ما معرفی کنند تا تحت پوشش بیمه ای قرار گیرند.

حاج قاسمعلی افزود: تمام حق بیمه اتباع آسیب پذیر و بیماران خاص رایگان است و منابع آن از طریق کمیساریا تامین می شود، افراد غیر آسیب پذیر باید حق سرانه را خودشان پرداخت کنند که جمعیت ثبت نام کرده آنان تاکنون کمتر از ۱۰ هزار نفر است و  تعداد کمی می توانند حق بیمه مصوب را تامین و تحت پوشش قرار بگیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.