×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک گسترش زیرساخت‌ها و تسهیلات برقی‌سازی بین مپنا، شتاب و شهرداری اصفهان

به گزارش تجارت گردان به نقل از مپنا نیوز – این تفاهم‌نامه با توجه به اهمیت کاهش آلودگی ناشی از حمل و نقل در کلان‌شهرهای کشور و گسترش زیرساخت‌های مربوط به حمل و نقل نوین و انرژی پاک و توسعه حمل و نقل برقی، جهت ارتقای پتانسیل‌های برقی‌سازی در شهر اصفهان و نیز حفظ سلامت شهروندان اصفهانی و لزوم حفاظت از محیط زیست نهایی شد.
همچنین مقرر شد در نخستین جلسه مشترک، طرفین نتایج مطالعات اولیه و پیشنهادهای فنی – اجرایی – اقتصادی خود را برای پروژه برقی‌سازی ناوگان شهری شهر اصفهان به همراه احداث ایستگاه‌های شارژ و سایر زیرساخت‌ها ارائه نمایند.
در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که روز چهارشنبه هفتم مهر ماه ۱۴۰۰ در محل شهرداری اصفهان برگزار شد، مدیرعامل شرکت شتاب به بیان خصوصیات فنی اتوبوس برقی محصول مشترک گروه مپنا و شرکت عقاب افشان پرداخت و گفت: اتوبوس تمام برقی که اخیرا در مشهد رونمایی شد دارای پیمایش حدود ۲۵۰ کیلومتر است و از انواع شیوه‌های شارژر فوق سریع، سریع و کند بهره می‌برد.
کامبیز مرادی افزود: این یک اتوبوس کاملا هوشمند است و البته نخستین خودرو برقی تجاری شده در کشور محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی و برق کنترل مپنا (مکو) نیز اهمیت برقی‌سازی و ضرورت‌های اجتماعی این رویکرد را تبیین و خاطرنشان کرد: شیوه برقی‌سازی اتوبوس برقی بر اساس تکنولوژِی موتور نزدیک چرخ موجب افزایش بازدهی آن می‌شود. این اتوبوس، داخلی‌سازی شده به معنای واقعی است و در همه بخش‌ها براساس توان داخلی طراحی شده است.
محمدحسین رفان اظهار کرد: وابستگی دو مقوله خودرو برقی و زیرساخت، مدتها موجب شده بود که هیچ یک از بسترهای برقی‌سازی شهرها فراهم نباشد، امروز هر دو مشکل توسط گروه مپنا حل شده و در همه سطوح از جمله موتور، خودرو و اتوبوس زیرساخت شارژ فراهم است.
عبدالله اکبری‌راد، رئیس هیأت‌مدیره گروه صنعتی عقاب افشان و رئیس هیأت‌مدیره شتاب نیز به ضرورت استفاده از اتوبوس‌های برقی و مزایای اجتماعی و زیست محیطی آن پرداخت و تصریح کرد: اتوبوس برقی شتاب، تولید ملی و در مقیاس جهانی قابل رقابت است. وی در ادامه گفت: توان بسیار بالایی برای تولید اتوبوس‌های برقی در نتیجه مشارکت مپنا و عقاب افشان ایجاد شده است. وی در تشریح یک پیشنهاد تصریح کرد: می‌توان یک برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت برای توسعه اتوبوس‌های برقی تدوین کرد، چرا که این مهم  برای اصفهان به عنوان یک شهر توریستی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
شهردار اصفهان سخنران پایانی این مراسم بود که با تأکید بر اهمیت ایجاد شهر پاک و حمایت از تولیدات داخلی، از امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با هدف گسترش زیرساخت‌ها و تسهیلات مورد نیاز در جهت برقی‌سازی کلان‌شهر اصفهان ابراز خرسندی کرد.
علی قاسم‌زاده گفت: در ادامه تیم‌های کارشناسی به جزئیات موارد خواهند پرداخت.
وی افزود: تفاهم‌نامه دارای دو فاز اصلی مطالعات و اجرا است که پس از این امضا متناسب برای هر بند، قرارداد امضا خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.