×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
امضای توافقنامه همکاری بین مرکز تحقیقات و شهرهای جدید/ بررسی و اسکن مخاطرات در زمان۶ ماه در شهرهای جدید/مطالعات چندمخاطره‌ای در ۱۷ شهر جدید آغاز می‌شود

تجارت گردان | امضای توافقنامه همکاری بین مرکز تحقیقات و شهرهای جدید/ بررسی و اسکن مخاطرات در زمان۶ ماه در شهرهای جدید/مطالعات چندمخاطره‌ای در ۱۷ شهر جدید آغاز می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، علی بیت اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با شرکت عمران شهرهای جدید برای انجام مطالعات چند مخاطره ای در ۱۷ شهر جدید خبر داد.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تاکید حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید پس از وقوع سیل سال۹۸ برای انجام مطالعات چندمخاطره‌ای در شهرهای جدید، گفت: از سال گذشته رایزنی هایی بین مرکز تحقیقات با شهرهای جدید برای انجام مطالعات چندمخاطره ای و اسکن شهرهای جدید از نظر مخاطرات انجام شد که این توافق امروز ۳۰ فروردین۹۹ به سرانجام رسید.

بیت اللهی ادامه داد: بر اساس توافقنامه بین شرکت عمران شهرهای جدید و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی قرار است تا اسکن جدید از مخاطرات در ۱۷ شهر جدید در سراسر کشور انجام شود که پرند نیز شامل آنهاست.  

وی تاکید کرد: مقرر است تا در این همکاری و مطالعه، پایداری ۱۷ شهر جدید در مقابل مخاطرات زلزله، سیل، فرونشست زمین، لغزش زمین که همان ریزش سنگ و رانش است به صورت کار ۶ ماهه و سریع، اسکن شوند و انجام شود. با انجام این مطالعات، مخاطرات تهدید کننده شهرهای جدید درمی آید تا در ادامه تمهیدات مقابله ای برای کم کردن خسارت ها در خصوص این مخاطرات اتخاد شود و چنانچه نیاز به اقدامات مهندسی است حسب نظر کارشناسی حتما اجرایی شود.

بیت اللهی توضیح داد: با انجام این مطالعات و اسکن ۱۷ شهر جدید از نظر مخاطرات مختلف، تمهیدات برای کاهش خسارات احتمالی، اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.