×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
امضای قرارداد احداث ۱۵ ایستگاه‌ شارژ خودرو برقی میان شهرداری تهران و شرکت مکو

در این مراسم که در محل وزارت صمت و با حضور عباس، علی‌آبادی وزیر صمت، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، مصطفی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، جلال بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محمدحسین رفان، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت و حمیدرضا طهوری، مشاور عالی وزیر کشور برگزار شد، قرار داد احداث ۱۵ ایستگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت‌ برقی در ۱۵ نقطه از تهران به امضا رسید.
مطابق با این قرارداد، شرکت مکو متعهد شد ۷۳ دستگاه شارژر خودرو برقی را در ۱۵ نقطه مورد توافق طرفین در تهران نصب و راه‌اندازی کند. از این تعداد ۲۳ شارژر DC (شارژ سریع) و ۵۰ عدد شارژر AC است که از هفته دولت در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.
لازم به ذکر است که این قرارداد، فاز اول قرارداد توسعه زیرساخت شارژ خودروهای برقی در کلانشهر تهران است و در فاز های دوم و سوم که تا پایان سال اجرایی خواهد شد، جمعا ۵هزار شارژ خودرو برقی تولید شده در شرکت مکو، در پایتخت نصب خواهد شد.
مطابق با نظر کارشناسان و با توجه به تحقیقات صورت گرفته، حدود ۸۰ درصد از آلودگی هوای شهر تهران، از منابع متحرک نشئت می‌گیرد و برقی‌سازی حمل و نقل شهری، یک از راهکارهای کارآمد در خصوص کاهش آلودگی هوا در این کلانشهر است.
گفتنی است شهرداری تهران در دوره مدیریت جدید خود، با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های داخلی قدم به مسیر گسترش حمل و نقل برقی در کلانشهر تهران نهاده است و در این راستا همکاری گسترده خود با گروه مپنا و شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) را ادامه می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.