×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | امکان صادرات روزانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون لیتر بنزین

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، حمید حسینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان این که روند صادرات فرآورده‌های نفتی همچنان ادامه دارد، افزود: با صادرات این میزان بنزین سالانه ۳ تا ۴ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری خواهیم داشت. وی با بیان این که هم اکنون دو نوع فرآورده شامل فرآورده‌های ویژه نظیر قیر، پارافین و روغن پایه و فرآورده‌های خاص شامل بنزین، گازوئیل و مازوت به خارج از کشور صادر می‌شود گفت: خوشبختانه با اقدامی که اخیراً انجام شد و همه امور صادرات فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی متمرکز شد صادرات این فرآورده‌ها از مرز زمینی به کشور‌های همسایه با استقبال خوبی مواجه شده است.
سخنگوی اتحادیه صادر کنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان این که هم اکنون بازار بسیار خوبی در کشور‌های همسایه برای فرآورده‌های نفتی کشور بوجود آمده است، افزود: هم اکنون ما روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کنیم که پیش بینی می‌شود ۶۰ تا ۶۵ میلیون لیتر آن به صورت سهمیه‌ای و ۲۰ میلیون لیتر آن به صورت آزاد در داخل عرضه شود بنابراین حدود ۳۰ میلیون لیتر بنزین مازاد خواهیم داشت که می‌توان آن را برای صادرات عرضه کرد.
آقای حسینی با بیان این که صادرات فرآورده‌های نفتی مشکلات صادرات نفت خام را ندارد گفت: صادرات فرآورده‌ها به دلیل این که از طریق مرز‌های زمینی به کشور‌های همسایه انجام می‌شود راحت‌تر است و معمولاً خریداران ما عمدتاً بخش خصوصی هستند که تحریم‌های آمریکا بر آن‌ها اثرگذار نیست.
وی تصریح کرد: با صادرات فرآورده‌های نفتی می‌توان بخشی از کمبود منابع ارزی کشور که به دلیل ایجاد مشکلات در صادرات نفت خام بوجود آمده، جبران کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.