×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
امیدوارم فولاد ناکامی لیگ را در جام حذفی جبران کند 

امین یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا، در ابتدا درباره عملکرد تیم فولاد در لیگ بیستم، اظهار کرد: فولاد خوزستان که از بهترین زیرساخت‌ها و امکانات سخت افزاری در سطح کشور بهره می‌برد و از طرفی از قدیمی‌ترین و مدرن‌ترین آکادمی فوتبال کشور سود می‌برد، نتوانست انتظارات و توقعات خیل عظیم هواداران خود و علاقه‌مندان فوتبال خوزستان را در لیگ برترِ این فصل برآورده سازد. نکونام و شاگردانش که فصل گذشته توانستند در آخرین بازی با شکست دادن تراکتور، رتبه چهارم لیگ برتر را کسب کنند و از طریق آن، راهی لیگ قهرمانان آسیا شوند، در پایان فصل بیستم با قرار گرفتن در رتبه ششم جدول، سقوطی دو پله‌ای داشتند. البته فولادی‌ها برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا هنوز شانس دارند و باید از مسیر سخت و دشوار جام حذفی بگذرند، جایی که گل‌گهر و به ویژه استقلال برای کسب آن به شدت می‌جنگند.

وی بیان کرد: فولاد در فصل بیستم به همراه نکونام‌ هرچه در بازی‌های خانگی عملکرد قابل قبولی داشت و به هیچ تیمی نیز نباخت اما ضعیف‌ترین نتایج چند سال اخیرش را در بازی‌های بیرون از خانه کسب کرد. گرفتن تنها ۱۱ امتیاز از ۱۵ مسابقه و ۴۵ امتیاز خارج از خانه نشان داد که استراتژی نکونام در دیدارهای خارج از خانه که بدون تماشاگر هم برگزار می‌شود، بسیار اشتباه و مبهم بود و عدم کسب سهمیه آسیایی از طریق لیگ برتر نیز ناشی از همین مساله بود.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: احتمالا مدیریت و کادرفنی فولاد، بسته بودن پنجره نقل و انتقالات را دلیل عدم‌ کسب سهمیه و نتایج غیر مطلوب تیم می‌دانند اما فولاد به جز لوسیانو و تاحدودی پاتوسی که در پست‌های خود جایگزین با کیفیتی ندارند، در تمامی پست‌ها حداقل دو بازیکن با کیفیت دارد و به نظر من کادرفنی فولاد در ابتدای فصل تقریبا بازیکنان مورد نظر خود را جذب کرده بود. ضمنا کادرفنی فولاد، سرمایه‌ای چون آکادمی را نیز در کنار خود داشت ولی متاسفانه اعتقادی به خروجی‌های آن نداشت.  

وی عنوان کرد: مدیران فولاد باید چشم‌انداز جدیدی برای این باشگاه مدرن تعریف کنند و اهداف کلی تاسیس آکادمی را نیز مشخص و معین کنند. به هر حال برند فوتبال استان نتوانست در لیگ بیستم، از اعتبار فوتبال خوزستان و خودِ باشگاه فولاد دفاع کند، البته هنوز می‌توان به این تیم امید داشت زیرا فولاد برای راهیابی به فینال جام حذفی باید ملوان را در اهواز شکست دهد و با توجه به فاصله فنی این دو تیم، این اتفاق به احتمال بسیار قوی روی خواهد داد تا برای اولین بار فولاد را در فینال جام حذفی ببینیم.

یزدانی گفت: کادرفنی باید ریکاوری بدنی و به ویژه روانی بازیکنان را سریعا انجام دهد، هرچند شکل بازی در جام حذفی با رقابت‌های لیگ بسیار متفاوت است. امیدوارم شاگردان نکونام در جام حذفی، ناکامی در لیگ برتر را جبران کنند تا برگ زرین دیگری را در کتاب فوتبال خوزستان بنویسند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.