×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | امیدواریم کار به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی نکشد/ مسببان حمله به نفتکش ایرانی مجازات خواهند شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: امیدواریم همه کشور‌ها به پویش صلح امید بپیونندد تا شاهد منطقه‌ای امن باشیم.

او تاکید کرد: مسببان حمله به نفتکش مجازات خواهند شد و شکایت خود در این زمینه را ارائه کردیم.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه رفت و آمد‌های دیپلماتیک زیاده بوده، حدود ۱۰ سفر به ایران انجام شده است، ادامه داد: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه برای اجلاس عدم تعهد به باکو سفر خواهند کرد، فرستاده ویژه دولت چین احتمالا فردا برای رایزنی پیرامون مسائل منطقه به تهران سفر خواهد کرد.

او  همچنین در رابطه با گام چهار کاهش تعهدات ایران گفت: گام چهارم طراحی شده و بخشی از مواردی که سازمان انرژی اتمی اعلام کرده در همین راستاست. امیدواریم کار به گام چهارم نکشد و در مدت باقی مانده اقداماتی انجام بدهند در غیر ایران اینصورت آماده برداشتن گام چهارم است.

موسوی در مورد اقدامات اخیر ترکیه اظهار کرد: توافق آدانا گام روشنی برای ترکیه و سوریه است تا با برگشتن به آن گام مثبتی بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه  تصریح کرد: وزیر امور خارجه کشورمان تماس‌ها و رایزنی‌هایی با همتایان کرد و ترک و سوری خود داشته است و این رایزنی‌ها ادامه دارد؛ باید به تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشته شود.

او افزود: با طرح جدید فرانسه برای برجام شاهد موضوع جدیدی نبودیم؛ فرانسه برای طرح خود از امریکا اجازه بگیرد. ژاپن هم طرح مشابهی داشته و موضوع جدیدی رخ نداده است.

موسوی در مورد حضور نظامی ترکیه و ایجاد پایگاه‌های ترکی در سوریه گفت: این اقدام غیر قابل پذیرش بوده و با واکنش همه کشور‌ها روبه‌رو خواهد شد، زیرا سوریه عضو سازمان ملل است.

 سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد روابط اقتصادی تهران و لندن اظهار کرد: ایران همواره خواستار روابط خوب با اعضا اتحادیه اروپا بوده و عادی سازی روابط با ایران از تعهدات اروپا در توافقنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است، از این امر استقبال می‌کنیم ایران چه با اروپا چه بدون آنها به حیات سیاسی خود ادامه خواهد داد.

این خبر در حال تکمیل است…

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.