×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
امیرعبداللهیان: ایران آماده تقویت روابط با هلند و اتحادیه اروپا است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «هانکه برونس اسلات» وزیر امور خارجه هلند دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه ضمن تبریک مجدد انتصاب «هانکه برونس اسلات» به عنوان وزیر خارجه هلند گفت: همانند روابط خوب با وزیر خارجه سابق، برای ادامه ادامه گفت وگو و تقویت همکاری با شما آماده هستیم.

امیرعبداللهیان بر آمادگی کشورمان برای تقویت روابط با هلند و نیز اتحادیه اروپا تاکید کرد و افزود: زمینه‌های مختلفی برای همکاری از جمله در زمینه های محیط زیست، آب و همکاری های صنعتی داریم. وی افزود، علاقه مندیم مشورتهای سیاسی میان دو وزارت امور خارجه ادامه یابد و برای توسعه روابط نیز آماده هستیم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ایران برای مبارزه با تروریسم هزینه های زیادی داد و تجارب ارزنده ای در این زمینه دارد و برای گفتگو و تبادل تجربه در این زمینه آمادگی داریم.

وزیر خارجه هلند نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و هلند بسیار قدیمی است و علاقه مندیم این روابط و همکاری های دیپلماتیک تقویت شود.

«هانکه برونس اسلات» از جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل برخی موضوعات کنسولی میان دو کشور تشکر کرد.

وی همچنین برای کمک به آغاز و موفقیت مأموریت سفیر جدید کشورمان در هلند اظهار آمادگی کرد.

وزیر خارجه هلند همچنین از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به صلح و ثبات در منطقه تشکر و برای تداوم تماس‌ها و گفت وگوهای سازنده با همتای ایرانی اظهار آمادگی کرد.

در این دیدار همچنین برخی موضوعات مورد علاقه از جمله روند مذاکرات رفع تحریم ها و همکاری ها و مشورت‌ها با اتحادیه اروپا مورد تبادل نظر قرار گرفت و برای تداوم گفت وگوها در این زمینه‌ها اعلام آمادگی شد.

امیرعبداللهیان از همتای هلندی جهت سفر به تهران دعوت کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.