×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
انباشت مرغ در واحد‌های مرغداری /قیمت هر کیلو مرغ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید

تجارت گردان | انباشت مرغ در واحد‌های مرغداری /قیمت هر کیلو مرغ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۴۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی افزود: هم اکنون بخشی از میزان تولید در واحد‌های مرغداری انباشت شده که همین امر موجب شده قیمت مرغ از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار پایین‌تر باشد و به عبارت دیگر مرغداران در فروش هر کیلو مرغ با زیان یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ تومانی روبرو هستند.

اسدالله نژاد با اشاره به اینکه فروش مرغ با نرخ بالاتر از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان گران فروشی است، بیان کرد: برخی واحد‌های صنفی برای دور زدن تعزیرات تغییراتی در شکل مرغ ایجاد می‌کنند و آن را به قیمت بالا می‌فروشند به عنوان مثال این محصول به صورت قطعه بندی شده یا بدون استخوان عرضه می‌کنند و نرخ فروش را ۲۰ هزار تومان افزایش می‌دهند که این قیمت از دیدگاه ما منطقی نیست و دستگاه‌های نظارتی باید توجه بیشتری بر این مسائل داشته باشند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور با اشاره به دلایل انباشتگی مرغ در واحد‌های مرغداری گفت: با توجه به تولید بالا و نبود کشش بازار، مقداری مرغ در واحد‌های مرغداری انباشت شده است، از این رو از پشتیبانی امور دام انتظار می‌رود که به جای واردات مرغ به منظور ذخایر استراتژیک بنابر مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار از مرغداران مرغ مازاد را خریداری کنند.

به گفته وی، هم اکنون پشتیبانی امور دام مرغ منجمد شیرینگ پک شده را با نرخ ۱۳ هزار تومان خریداری می‌کنند که با این وجود امکان فروش مرغ برای مرغداران مهیا نیست و بیشتر کشتارگاه وارد خرید با پشتیبانی امور دام شدند.

اسدالله نژاد در پایان درباره آینده قیمت مرغ در بازار گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده تغییری نداشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.