×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
انتشار اوراق بهادار ۱۳ برابر شده/مخالفت با صدور مجوز کارگزاری برای وزارت نفت، کشاورزی و نیرو/ پذیرش شرکت‌ها خم رنگ‌ریزی نیست

تجارت گردان | انتشار اوراق بهادار 13 برابر شده/مخالفت با صدور مجوز کارگزاری برای وزارت نفت، کشاورزی و نیرو/ پذیرش شرکت‌ها خم رنگ‌ریزی نیست

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایلنا، شاپور محمدی در دومین نشست وزارت اقتصاد با کارآفرینان با بیان اینکه در کل کشور تنها ۱۰۸ مجوز کارگزاری وجود دارد، گفت: اینکه گفته می شود مجوز یک کارگزاری ۱۵ میلیارد تومان ارزش دارد درست نیست بلکه این رقم ارزش سرمایه آن کارگزاری است.

وی با بیان تاکید بر اینکه اجازه صدور مجوز کارگزاری برای دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف را ندادم، ادامه داد: وزارتخانه‌های نفت، کشاورزی و نیرو درخواست مجوز کارگزاری داشتند که با آنها مخالفت کردم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره تامین مالی از بازار سرمایه گفت: انتشار اوراق در سه سال گذشته به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده، این در حالی است که قبل از آن فقط ۱۰ میلیارد تومان اوراق منتشر شده بود. یعنی در این مدت زمان انتشار اوراق به ۱۳ برابر رسیده است.

محمدی همچنین درباره مدت زمان پذیرش شرکت‌ها اظهار داشت: پذیرش شرکت‌ها خم رنگ‌ریزی نیست و مهمترین دلیلی که باعث افزایش مدت زمان پذیرش شرکت‌ها می‌شود وجود مشکلات در ثبت و هیات‌مدیره‌ها و ناقص بودن مدارک است.

وی تاکید کرد: اگر نقصی در مدارک وجود نداشته باشد در ایران هم پذیرش شرکت‌ها در بازده زمانی ۴ ماهه انجام می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.