×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
انتشار صورت‌های مالی مهر تائیدی بر عملکرد موفق بیمه ملت زد؛ ثبت رشد چشمگیر ۳۳۷ درصدی سودآوری در سال ۱۴۰۱

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، این شرکت که در سال ۱۴۰۱ تغییرات مدیریتی را تجربه کرده بود، موفق شد با حضور اعضای هیات مدیره جدید و علیرضا یزدان‌دوست، مدیرعامل جوان این شرکت، کارنامه درخشانی را رقم بزند.

صورت‌های مالی حسابرسی شده دوره منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ بیمه ملت نشان می‌دهد، سود خالص این شرکت در مقایسه با سال پیش، رشد چشم‌گیر ۳۳۷ درصدی را ثبت کرده است.

رشد ۳۳۷ درصدی سود هر سهم شرکت بیمه ملت در سال ۱۴۰۱، بیانگر عملکرد بسیار مناسب این شرکت است که در سایه ثبات مدیریتی، دوری از حاشیه و تمرکز بر فعالیت‌های بیمه‌گری رقم خورده و می‌تواند سودآوری و رشد پایدار را برای بیمه ملت تضمین کند. در همین حال، مدیریت مناسب پرتفوی بیمه‌ای و عدم تمدید قراردادهای زیان‌ده و با ضریب خسارت بالا توسط شرکت، از دیگر دلایل رشد سودآوری بیمه ملت محسوب می‌شود.

حق بیمه صادره بیمه ملت در سال ۱۴۰۱ با شش درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۰، به ۳۱ هزار و ۸۸۷ میلیارد ریال رسید. در این سال بیشترین رشد مبلغ حق بیمه صادره متعلق به بیمه بدنه با رشد ۷۵ درصدی است و پس از آن بیمه‌های شخص ثالث و آتش‌سوزی و انرژی با رشد ۴۰ و ۲۰ درصدی قرار دارند.

از نظر میزان سهم در پرتفوی، بیشترین سهم مربوط به بیمه شخص ثالث با سهم ۳۱ درصدی است که این سهم نسبت به سال ۱۴۰۰ از رشد حدوداً ۴۰ درصدی برخوردار بوده است. بیمه عمر و حوادث نیز با سهم ۱۶ درصدی، در جایگاه دوم سهم‌بری از پرتفوی شرکت بیمه ملت قرار دارد.

بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده این شرکت در سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، بیمه ملت توانسته از محل فروش بیمه‌نامه، به درآمد ۲۸ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریالی دست یابد و درآمد حق بیمه ناخالص این شرکت در سال مالی ۱۴۰۱، نسبت به سال مالی قبل، ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

در سال ۱۴۰۱ بیمه ملت موفق شده است ۱۰۰٫۵ درصد از پرتفوی پیش‌بینی شده در بودجه مصوب هیئت‌مدیره را محقق کند. این شرکت با توجه به تمدید قراردادهای گذشته و عقد قرارداد جدید با مشتریان بزرگ ۱۴۴٫۶ درصد از بودجه پیش‌بینی‌شده بیمه درمان را محقق کرده است. توسعه شبکه فروش و عقد قرارداد با صندوق بازنشستگی و سازمان تأمین اجتماعی نیز منجر به تحقق ۱۱۰ درصدی بودجه بیمه شخص ثالث و ۱۳۶٫۸ درصدی بیمه بدنه اتومبیل شرکت شد.

در مقابل، وجود تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز نیز موجب شدند تا شرکت نتواند بودجه پیش‌بینی‌شده در بخش بیمه باربری، بیمه کشتی، بیمه مهندسی و انرژی و بیمه قبولی اتکایی را به‌صورت کامل محقق کند.

شرکت بیمه ملت در سال ۱۴۰۱ با توجه به منابع در اختیار، چهار هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری درآمد کسب کرد که ۱۲ درصد این درآمد مربوط به سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها، ۱۳ درصد مربوط به سود سپرده‌های بانکی، ۷۲ درصد سود سهام نقدی و چهار درصد نیز سود سایر اوراق بهادار بوده است.

در همین حال درآمد حاصل از سود سهام نقدی با رشد قابل توجه ۲۳۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ برخوردار بوده و از یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال به سه هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال رسید.

در مقابل خسارات و مزایای پرداختی ناخالص این شرکت در سال ۱۴۰۱، رقمی حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال و خسارت سهم بیمه‌گران اتکایی، سه هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال مالی پیش، رشد ۴۷۱ درصدی داشته است.

اما شاید مهمترین نکته صورت‌های مالی بیمه ملت در سال ۱۴۰۱، ردیف‌های سود خالص و سود پایه هر سهم این شرکت باشد. سود خالص این شرکت در سال مالی ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۱۲۱ هزار میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته، ۳۳۷ درصد رشد را نشان می‌دهد و در نهایت سود پایه هر سهم این شرکت، با رشد ۳۳۷ درصدی به ۷۰ ریال رسیده که خبر خوبی برای سهامداران این شرکت است.

صورت سود و زیان تلفیقی شرکت بیمه ملت نیز حاکی از رشد قابل توجه سود تلفیقی گروه بیمه ملت است. سود عملیاتی تلفیقی بیمه ملت با ۵۸۲ درصد رشد به یک هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال رسید. سود خالص تلفیقی شرکت نیز از یک هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ با رشدی معادل ۱۲۶ درصد، به چهار هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.