×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
انتقال شبانه‌روزی و رایگان زائران اربعین از خرمشهر به شلمچه با ریل باس 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه‌آهن در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز دوشنبه ۱۶ مردادماه در ساختمان دادمان برگزار شد، به تشریح اقدامات انجام شده درحوزه حمل‌ونقل ریلی برای ایام اربعین پرداخت و گفت: در سال گذشته هم تلاش شد با افزایش ۳ برابری ظرفیت نسبت به ایام معمول تابستان به زائران اربعین خدمات رسانی کنیم و با توجه به افزایش زمان اربعین از یکم تا ۲۵ صفر بنا شد بیش از ۶۰۰ هزار نفر صندلی در مسیرهای منتهی به خرمشهر در نظر گرفته شود.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری بیش از ۶۰۰ هزار زائر می‌توانند با قطار به خرمشهر، شلمچه و کرمانشاه عزیمت کنند.

صالحی با تاکید بر اینکه هیچ افزایش قیمتی در قیمت بلیت قطارهای اربعین نسبت به ایام عادی تابستان نخواهیم داشت، گفت: بلیت قطارهای اربعین با قیمت کمتر از ۴۰۰ هزار تومان در اختیار زائرین قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به بازسازی و بهسازی و ایجاد خطوط منتهی به پایانه مرزی شلمچه نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته مسیر تهران_خرمشهر و تهران_ شلمچه وجود داشت اما مسیر مستقیم ریلی خرمشهر به شلمچه وجود نداشت و امسال با تمهیدات در نظر گرفته شده و مصوبه قرارگاه اربعین، سوزن بندی و ریل‌گذاری خط جدید از مسیر خرمشهر به شلمچه به طول ۵ کیلومتر انجام شد تا در این مسیر ریل باس به صورت ۲۴ ساعته و رایگان از خرمشهر به نقطه صفر مرزی شلمچه حرکت کند.

صالحی خاطر نشان کرد: هر سیر یک ربع تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد و با این مسیر ریلی جدید که امسال ایجاد شده ظرفیت این خط ۲.۵ برابر خواهد شد.

وی ادامه داد: طی دو روز گذشته ۱۲۰ کانتینر خالی را از بندر خرمشهر به نقطه صفر مرزی شلمچه منتقل کردیم تا عبور و مرور راحت تر شود و سالن‌های ایستگاه‌های اهواز و خرمشهر را به میزان ۵۰ درصد توسعه دادیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه تلاش شده ایستگاه‌های مبدا و مقصد بتوانند سرویس رسانی بهتری داشته باشند، افزود: با همکاری وزارت کشور مسیر ترکیبی مشهد_ کرمانشاه را تا مرز خسروی ایجاد می‌کنیم تا از کرمانشاه تا مرز خسروی اتوبوس‌هایی برای جابه‌جایی فراهم شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.