×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
انتقال پادگان ۰۶ اتفاق نیست؛ یک جریان است/ اگر نگاه گذشته حاکم بود انتقال انجام نمی‌شد

تجارت گردان | انتقال پادگان ۰۶ اتفاق نیست؛ یک جریان است/ اگر نگاه گذشته حاکم بود انتقال انجام نمی‌شد

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روز شنبه ۱۷ خردادماه در آیین آغاز عملیات احداث بوستان بزرگ ارتش، این اقدام بزرگ را مرهون عنایت و نگاه ژرف و بلند رهبر انقلاب اسلامی دانست و گفت: این رویه و طرز تفکر، می‌تواند ما را در ادامه مسیر یاری کند.

او ایجاد روحیه تعاملی بین شورای شهر، شهرداری تهران و شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران را نکته قابل‌توجه در این پروژه دانست و افزود: این نگاه باعث شد تا پس از یک وقفه ۱۰ ساله، انتقال پادگان ۰۶ در مسیر تعیین‌تکلیف قرار گیرد.

اسلامی با بیان اینکه اگر نگاه‌های گذشته و سختی بر مذاکرات حاکم بود ما قطعاً نمی توانستیم به جمع‌بندی برسیم، عنوان کرد: به موجب قانون، ارتش باید سهمی از این انتقال داشته باشد و بخشی نیز در اختیار شهرداری قرار گرفته است که می‌تواند خدمات بزرگی را به شهر و شهروندان ارائه کند.

او ادامه داد: در سرمایه‌گذاری این پروژه نیز بحث ۳۰ به ۷۰ اتفاق افتاده و ساخت‌و‌ساز در بخشی که ارتش مالک آن است با حداقل سطح اشغال انجام خواهد شد. این اتفاق می‌تواند ضمن ایجاد مجرایی تنفسی در کنار بوستان، یک محیط مسکونی و خدماتی را نیز در مجاورت آن ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این انتقال را به‌عنوان الگویی موفق در سایر شهرهای کشور برای خروج پادگان‌ها از شهرها اجرا خواهیم کرد تا بدین‌وسیله فضاهای عمومی را به‌گونه‌ای توسعه دهیم تا با کیفیت موثر و ماندگار به بهبود کیفیت زندگی شهری بینجامد.

او با تاکید بر نقش کمیته‌های ماده پنج در مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: حاکم‌شدن نگاه برد-برد بر اساس نیاز جامعه، کمک کرد تا بتوانیم این مدل توافق را در شورای‌عالی شهرسازی برای اولین‌بار به تصویب برسانیم. انتقال پادگان ۰۶ در این دوره به شورای‌عالی شهرسازی و معماری آمد که سرانجام ما را به این توافق نائل کرد.

 اسلامی ابراز امیدواری کرد، ارتش بتواند، ساخت و ساز را در بخش مربوط به خود در قالب یک پروِژه منسجم و زمان‌بندی‌ شده به اجرا درآورد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.