×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
انجام بیش از ۵۱ هزار متر حفاری تا پایان آذرماه

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، امیرعلی طاهرزاده با بیان این مطلب گفت: در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۸۰۰ کیلومترمربع نقشه های زمین شناسی در بخش های پلی متال و آهن تهیه و برداشت ژئوفیزیکی به روش مغناطیس سنجی با بیش از ۲۴ هزار قرائت در حوزه پلی متال  انجام شده است.

وی در ادامه افزود: ۱۲ فقره پروانه اکتشاف جدید در حوزه های آهن، پلی متال و غیرفلزی در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و لرستان از ابتدای سال تاکنون توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران دریافت شده است.

طاهرزاده با اشاره به دریافت گواهی کشف فاز اول معدن مس جانجا در سال جاری با ذخیره قطعی و احتمالی ۳۰۳ میلیون تن ماده معدنی مس و طلا گفت: این معدن با ذخیره ۲۰۲ میلیون تن ماده معدنی طلا و مس یکی از معادن مطرح در کلاس جهانی است که در حال حاضر برای جذب سرمایه گذار به فراخوان رفته و امیدواریم قبل از پایان سال، برنده مزایده مشخص و سرمایه گذار آن شروع به کار کند.

تولید بیش از ۳۶ میلیون تن ماده معدنی

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به میزان تولید مجتمع های تابعه ایمپاسکو در ۹ ماهه  سال جاری گفت: بیش از یک میلیون تن ماده معدنی در معادن انگوران، موته، روی ملوند و آنتیموان سفیدابه در این مدت استخراج و ۲۵۱ کیلوگرم شمش طلا در این مدت در مجتمع طلای موته استحصال شده است.

وی در ادامه مجتمع های راهبری ایمپاسکو را شامل ۷ مجتمع سنگ آهک پیربکران، کک سازی زرند، نفلین سینیت کلیبر، فسفات اسفوردی، فروکروم سبزوار، سرب نخلک و پتاس خور و بیابانک با تولید بیش از ۸۰۰ هزار تن محصول در نه ماهه سال جاری عنوان کرد.

طاهرزاده میزان استخراج ماده معدنی در مجتمع های تحت پوشش ایمیدرو شامل طلای زرشوران، گل گهریک تا پنج، سنگ آهن جلال آباد و فلات مرکزی را حدود ۳۲ میلیون تن در مدت مذکور بیان کرد.

فعال سازی ۳۹۲ معدن کوچک مقیاس

مدیرعامل ایمپاسکو با اشاره به عملکرد طرح احیای معادن کوچک مقیاس در سال جاری گفت: یکی از اقدامات مهم  انجام شده طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ شامل پایش بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ محدوده معدنی در ۲۱ استان هدف بر اساس آمار و اطلاعات اخذ شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط مشاور طرح است.

وی در ادامه افزود: نتیجه اقدام کلینیکی طرح معادن کوچک مقیاس منجربه احیا و توسعه ۳۹۲ معدن در ۹ ماهه سال جاری شده و مطابق با اظهارات کارگروه‌های استانی سازمان¬ های صمت، معادن موردنظر به چرخه تولید بازگشته اند.

طاهرزاده خاطر نشان کرد: قابلیت افزایش ظرفیت تولید بیش از ۱۸ هزار تن مواد معدنی مختلف و پتانسیل اشتغال ۳۱۰۴ نفر با احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس در ۹ ماهه سال جاری به دست آمده  است.

سرمایه گذاری در طرح های توسعه

وی در ادامه با اشاره به طرح های توسعه ای متعلق به ایمپاسکو و ایمیدرو گفت: در سال جاری ۱۷ طرح توسعه ای متعلق به ایمیدرو و ۱۴ طرح توسعه ای متعلق به ایمپاسکو در حال اجرا است.

وی  با اشاره به طرح های توسعه ای گفت: پیش بینی می شود در سال جاری ۷ طرح با برآورد سرمایه گذاری ۳۴ میلیون یورو و اشتغال مستقیم ۲۹۴ نفر افتتاح شود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران سیاست این شرکت را در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: در ۹ ماهه سال جاری میزان جذب سرمایه از طریق واگذاری طرح ها و مجتمع ها حدود ۱۰ هزار میلیار تومان برآورد می شود.

طاهرزاده در پایان افزود: تلاش داریم تا پایان سال جاری با افزایش میزان جذب سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در طرح ها، بتوانیم در راستای رونق تولید و افزایش اشتغال و محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار کشور سهمی بیشتر ایفا کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.