×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
انجام پروازهای فوق‌العاده خارجی برای بازگرداندن ایرانی‌ها

تجارت گردان | انجام پروازهای فوق‌العاده خارجی برای بازگرداندن ایرانی‌ها

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مقصود اسعدی سامانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن در جهان بسیاری از پروازهای مسافری لغو شدند و در همین راستا هموطنانمان در برخی از کشورها باقی ماندند و نتوانستند به ایران بازگرداند.

وی افزود: در پی رایزنی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته، برخی از ایرلاین‌های داخلی توانستند مجوز پروازهای فوق العاده را برای بازگرداندن ایرانیان از مقاصد خارجی مختلف بگیرند که البته این پروازها بدون مسافر در مسیر رفت انجام شد و در بازگشت ایرانیان را به کشورشان بازمی‌گرداند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: تاکنون مجوز برای بازگرداندن ایرانیان به کشور از مقاصد مختلفی چون استانبول، دوبی، میلان، رم، بمبئی و کویت دریافت شده است. اما پروازهای مسافری فعلا به توجه به شیوع ویروس کرونا انجام نخواهد شد.

وی تاکید کرد: قطعا این مجوزها تا زمانی که ایرانیان قصد بازگشت به کشورشان داشته باشند، دریافت می‌شود و انجام چنین پروازهای با رعایت همه الزامات بهداشتی ادامه خواهد داشت.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا تاکنون خسارات‌های وارد شده به ایرلاین‌های داخلی ناشی از شیوع ویروس کرونا تصویب و پرداخت شده است گفت: پیگیری‌های بسیاری انجام دادیم و میزان خسارات وارد شده تا ۱۵ فروردین ماه امسال را برآورد و به دستگاه‌های مختلف از جمله ستاد مقابله با کرونا ارسال کردیم اما تاکنون اتفاق تازه‌ای نیفتاده و این اعتبارات تخصیص داده نشده است که امیدواریم هر چه سریعتر این اتفاق بیفتد.

اسعدی سامانی پیش از این به ایسنا گفته بود که اگر پروازهای خارجی و داخلی تا ۱۵ فروردین ماه امسال با اختلال ناشی از شیوع ویروس کرونا همراه باشند، میزان برآورد خسارت‌های وارد شده به شرکت‌های هواپیمایی بالغ بر سه هزار میلیارد تومان خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.