×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
«انفرادی» در فاصله ۱۶ میلیاردی «دینامیت»/ اطیابی رکورد خودش را می‌شکند؟

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، سینمای ایران طی یک هفته اخیر، ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروخت و با ۱۳ هزار و ۵۰۰ سانس، ۲۹ هزار نفر را به سینماها کشاند. پنج فیلم انفرادی، علف‌زار، چند می‌گیری گریه کنی ۲، سگ‌بند و هناس در شرایطی پرفروش‌ترین آثار هفته گذشته سینماهای کشور بودند که این ترکیب، حامل پیامی مهم برای گیشه و مهندسی نقشه‌راه اکران آینده سینماهای کشور است.

پیام اول آن‌که، ۳ فیلم از این ۵ فیلم، کمدی هستند. یعنی از ۴ فیلم کمدی روی پرده، ۳ فیلم در زمره پرفروش‌ها قرار گرفته‌اند که نشان می‌دهد مردم در شرایط فعلی، از فیلم‌های کمدی، استقبال بیشتری به عمل می‌آورند و باید تعداد آثاری از این دست، بیشتر شود.

«انفرادی» در فاصله ۱۶ میلیاردی «دینامیت»/ اطیابی رکورد خودش را می‌شکند؟

پیام دوم، قرار گرفتن درام اجتماعی علف‌زار در این فهرست است. هم‌اکنون ۱۳ درام به روی پرده هستند که در این بین، تنها علف‌زار به چنین فروشی نائل آمده است. کفه دیگر استقبال مردم، درام‌های اجتماعی صریح است که در صورت اکران می‌تواند تا این اندازه، مورد استقبال قرار بگیرد.

«انفرادی» در فاصله ۱۶ میلیاردی «دینامیت»/ اطیابی رکورد خودش را می‌شکند؟

پیام سوم اما قرار گرفتن هناس در این فهرست است. فیلمی که به کمک طرح بلیت شناور، موفق شده خود را تا اندازه پنجمین فیلم پرفروش سینمای ایران در هفته اخیر بالا بکشد. بنابراین ضرورت دارد سینماها و فیلم‌های دیگر نیز به این طرح پیوسته تا گیشه سینمای ایران با رونق بیشتری به نسبت شرایط فعلی برخوردار شود.

«انفرادی» در فاصله ۱۶ میلیاردی «دینامیت»/ اطیابی رکورد خودش را می‌شکند؟

پرفروش‌ترین فیلم هفته اخیر اما کمدی انفرادی ساخته سید مسعود اطیابی است که ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان فروخت. این فیلم طی هفته گذشته، ۳۶۰۰ سانس داشت و ۱۱۳ هزار نفر را به سینماها کشاند. این در حالی است که دینامیت ساخته اثر همین کارگردان در سال گذشته با فروش بیش از ۵۸ میلیارد تومان رکورد گیشه را از آن خود کرده بود.

دومین فیلم پرفروش هفته، علف‌زار است که ۱ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان فروخت. این درام اجتماعی، ۱۹۷۰ سانس داشت و توانست ۴۳ هزار و ۶۰۰ نفر را به سینماها بکشاند.

فیلم سوم، چند می‌گیری گریه کنی ۲ است که ۸۲۰ میلیون تومان فروخت. این کمدی، در ۱۴۰۰ سانس نمایش خود، ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر مخاطب داشت.

سگ‌بند، پس از ۱۱۱ روز نمایش، در هفته اخیر، ۷۰۰ میلیون تومان فروخت. این کمدی، ۱۰۰۰ سانس را در هفته گذشته تجربه کرد و توانست ۲۱ هزار و ۸۵۰ نفر را به سینما بکشاند.

هناس نیز در هفته گذشته ۶۰۰ میلیون تومان فروش کرد. این فیلم با نمایش در ۱۲۸۵ سانس، موفق شد ۲۴ هزار مخاطب داشته باشد.

فیلم‌های زالاوا، بدون قرار قبلی، روز ششم، طلاخون و والدین امانتی، در رتبه‌های بعدی جدول فروش هفتگی قرار دارند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.