×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
انهدام شبکه بزرگ قاچاق سوخت در اصفهان

تجارت گردان | انهدام شبکه بزرگ قاچاق سوخت در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  صدا و سیما مرکز اصفهان؛ دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران سازمان اطلاعات سپاه استان، اعضای یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای سوخت با محوریت شرکتی به نام کیان اسپادانا شناسایی و در این رابطه ۲۳ نفر دستگیر شدند.
علی اصفهانی با بیان اینکه این شرکت از طریق پولشویی، تبانی و پرداخت رشوه موفق به جمع‌آوری فرآورده‌های یارانه‌ای از کشور و انتقال آن به کشور‌های همسایه شده بود، افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، این شرکت بیش از ۱۶۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی به ارزش ۸۰ میلیون دلار را قاچاق کرده است. وی با بیان اینکه تحقیقات از مدیران این شرکت در شعبه ویژه مبارزه با جرائم اقتصادی دادسرای عمومی و انقلاب استان همچنان ادامه دارد، گفت: مدیران این شرکت سود حاصل از قاچاق سوخت را به روش‌های پیچیده در شرکت‌ها و موسسات مختلف منتقل و اقدام به پولشویی می‌کردند.
اصفهانی فرار مالیاتی را از دیگر اقدامات غیرقانونی این شرکت دانست و افزود: ماموران محموله صادراتی این شرکت شامل ۱۸ نفت کش با پلاک افغانستان را که به سمت این کشور بارگیری شده بود را پس از خروج از گمرک اصفهان توقیف و در بازرسی از آن ۶۰۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق را کشف کردند.
وی ادامه داد: همچنین مخازن این شرکت به حجم حدود ۶ میلیون لیتر نیز توقیف شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.