×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
اهتمام به توسعه گردشگری دریایی کیش

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش غلامحسین مظفری، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدیدهای دوره ای چهارشنبه های هر هفته از پروژه های در دست ساخت جزیره گفت: اقتصاد دریا و استفاده از ظرفیت های فراوان این بخش، از جمله راه های جذب بیشتر گردشگر، درآمدزایی و کاهش اتکا کشور به منابع تجدید ناپذیر انرژی است.

وی در بازدید از پروژه رستوران مارینا کیش که هم زمان با ۲۰ آبان “روز کیش” به بهره برداری خواهد رسید؛ ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه آزاد کیش در حوزه های مختلف گردشگری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توسعه فعالیت در حوزه گردشگری دریایی می توانیم تعداد زیادی از مسافران و گردشگران از نقاط مختلف دنیا را به این جزیره جذب کنیم و محقق شدن این مهم، موجب رونق صنعت گردشگری دریایی منطقه خواهد شد.

وی با بیان این که اقدامات خوبی با اتکا به توانمندی، تخصص و امکانات مجموعه مارینای کیش در حوزه ارائه خدمات گردشگری دریایی در منطقه آزاد کیش محقق شده است، اظهار داشت: باید با سرعت بیشتر رستوران، فرشگاه و تجهیزات دریایی این مجموعه برای مسافرانی که مقصد گردشگری خود را جزیره کیش انتخاب می کنند، توسعه داده شود.

وی با اشاره به فعالیت رستوران مارینا کیش که از دو سال گذشته آغاز شده و با توجه به وضعیت اقتصادی توقف کوتاهی در ادامه این پروژه ایجاد شده بود افزود: با حمایت و اهتمام ویژه سازمان منطقه آزاد کیش؛ این مجموعه، ۲۰آبان هم زمان با “روز کیش” به بهره برداری خواهد رسید و امکانات شناوری مورد نیاز در ساحل برای گردشگران فراهم شده است.

این مجموعه توسط شرکت “مکین دریا و بهمبر” که شرکای تجاری این پروژه هستند تحت عنوان شرکت “مارینا دریای تابان” در حوزه دریا فعالیت خود را آغاز کرده و اسکله های شناوری که در حوضچه فعالیت می کنند به مبلغی بالغ بر ۲ و نیم میلیون یورو با سرمایه بخش خصوصی در سال ۹۳ خرید و نصب شده است. این مجموعه دارای ۲ کشتی اقیانوس پیما است.

شایان ذکر است در ادامه ؛ از “هتل ۵ ستاره آرامیس پلاس” به عنوان یکی دیگر از پروژه هایی که در روز کیش به بهره برداری خواهد رسید، بازدید شد. این هتل با مساحت ۱۵هزار متر زیر بنای مفید، دارای ۴ غرفه تجاری و ۲ غرفه خدماتی و گردشگری و کانتر عکاسی و رنت کاری و رستوران مرکزی با ظرفیت ۵۰۰ نفر است.

همچنین در سه طبقه منفی، دارای پارکنیگ مسقف برای خودورهای میهمانان، استخر، سنا، سالن بدمینتون، بدن سازی، سالن همایش، کنفرانس، بیلیارد است. در این هتل ۹ طبقه ای با تعداد ۷۰ اتاق با دید بسیار خوب سطح شهر و  4 آسانسور میهمان و یک آسانسور پانارومای شیشه ای و حدود یک هزار متر فود کورت و دید دریا و غروب کیش برای گردشگران فراهم شده است.

در این بازدید سید محمدرضا مداح مشاور مدیرعامل و مدیرکل حوزه ریاست، ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری، علی مقدس زاده معاون عمرانی و زیر بنایی، سعید پورعلی معان فرهنگی و اجتماعی، خسرو نشان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش و برخی دیگراز مدیران سازمان حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.