×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
اهتمام به مأموریت‌های اساسی دستگاه قضا در قانون اساسی مورد توجه باشد

فرهاد شهبازوار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا درباره انتصاب رئیس جدید قوه قضاییه افزود:‌ انتخاب رئیس قوه قضاییه از درون دستگاه قضایی، فردی که به پیچ و خم‌های فرایندهای قضایی آگاه است و دغدغه‌های مردم را به خوبی می‌داند، اقدام مبارک و ریل‌گذاری خوبی است.

وی ادامه داد:‌ اقدامات دستگاه قضایی باید به‌ گونه‌ای باشد که مردم هنگام مراجعه به محاکم احساس کنند که نظام قضایی پشتیبان و یاریگر آنان در دست‌یابی به حق و حقوقشان است و فرایندهای قضایی احقاق حق را دست‌یافتنی‌تر و تسهیل کند.

شهبازوار با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در حکم انتصاب رئیس جدید قوه قضاییه بر لزوم گسترش فناوری‌های نوین و تضمین دستیابی آسان و رایگان مردم به خدمات قضایی، اظهار داشت: در دوره اخیر هوشمندسازی قوه قضاییه و استفاده از سامانه‌ها، رشد چشمگیری داشت و این موضوع موجب تسهیل در فرایندهای قضایی شد اما باید اقدامات فناورانه تثبیت و به روزرسانی شود تا همه مراجعان به دستگاه قضایی بتوانند به سهولت از خدمات قضایی استفاده کنند.

این وکیل دادگستری با اشاره به موضوع ارتباط با مردم که در حکم انتصاب رئیس جدید قوه قضاییه از سوی رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است ابراز امیدواری کرد در دوره جدید مدیریت دستگاه قضایی، نهادهای مدنی و سازمان‌های مردم نهاد از جمله کانون وکلای دادگستری به عنوان نهادی مستقل مورد احترام قرار گیرند زیرا وکلا شانه به شانه دستگاه قضایی طبق قانون در مسیر تحقق عدالت و احقاق حق تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به ماهیت اقدامات قضایی و حقوقی گفت: انتظار می‌رود ریاست جدید قوه قضاییه از صدور بخشنامه‌های بی‌اثر که موجب سردرگمی مردم و پیچیده شدن فرایندهای قضایی می‌شود نیز جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا، رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین «محسنی اژه‌ای» را به ریاست قوه قضاییه منصوب کردند.

آیت‌الله خامنه‌ای در این حکم با تأکید بر اهتمام جدی به مأموریت‌های دستگاه قضا در قانون اساسی و همچنین ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود، «گسترش فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی»، «گماردن نیروهای کارآمد و جهادی در مسئولیت‌ها»، «ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و در عین حال برخورد قاطع با تخلفات» و «ارتباط با متن مردم» را از جمله انتظارات خود از رئیس جدید قوه قضاییه بیان کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.