×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اهدای تسهیلات به تولید کنندگان فرش دستباف از سوی مرکز ملی فرش ایران

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، شهبازی “مدیرکل دفتر تامین و سرمایه گذاری وزارت صمت” ضمن بیان قدمت طولانی، ارزش و جایگاه هنر- صنعت فرش دستباف و نقش آن در اشتغال زایی، توسعه صادرات غیرنفتی و کسب درآمد ارزی و ارتباط بین المللی ایران، افزود: ضرورت دارد که این هنر- صنعت از ابعاد گوناگون مورد حمایت و بررسی بیشتر قرارگیرد.
وی در ادامه افزود: یکی از ابعاد حوزه تامین مالی، ایجاد کارگاه های تولید فرش دستباف است و از بافنده اعم از فردی یا گروهی، کارگاهی و شرکتی باید مورد حمایت قرار گیرند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: نتیجه مذاکرات صورت گرفته در نشست های یک ماه اخیر با رییس مرکز ملی فرش ایران، شناسایی نیاز مالی این هنر- صنعت و راه کارهای تامین بودجه مورد نظر می باشد.
شهبازی درخصوص بهبود و رونق اقتصادی این هنر-صنعت افزود: با توجه به برنامه های اقتصادی مرکز ملی فرش ایران و نیاز تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف به تسهیلات بانکی به جهت شرکت در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی، برنامه های مفیدی تدارک دیده شده که نزدیکترین آنها، حمایت از حضور بافندگان فرش دستباف در نمایشگاه است.
شهبازی ادامه داد: با حمایت و همیاری بانک های طرف قرارداد با وزارت صمت، مذاکراتی طی هفته گذشته انجام گرفته، طی اختیاراتی که برای بانک های ذکر شده صورت گرفته نیاز مالی شرکت کنندگان در نمایشگاه تامین بشود. در ادامه گفت: با تقویت مالی به مرکز ملی فرش، کمک خواهد شد برنامه های این مرکز در نمایشگاه محقق یافته و نقش در توسعه صادرات سال آتی داشته باشد.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه های اقتصادی این دفتر و مرکز ملی فرش ایران میتوان به تبصره ۱۸ قانون بودجه- تسهیلات کم بهره – تسهیلات تام- اشاره کرد، امیدواریم با توجه به شرایط بتوانیم با همکاری لازم، برای تولید و توسعه صادرات فرش دستباف در اقصی نقاط کشور، مخصوصا نقاط محروم پیشبرد کارا داشته باشیم.
شهبازی در پایان ادامه داد: ما باید در حد امکان نیاز کارگاه تولید فرش دستباف را تامین کنیم که نقش بسزایی در کاهش بی کاری و افزایش اشتغال در سطح کشور خواهد داشت و رشد، سطح رفاه و درآمد خانوار را افزایش خواهد یافت.
وی در پایان  درخصوص تسهیلات بسته حمایتی صادرات غیر نفتی افزود: صادرکنندگان فرش دستباف می توانند با مراجعه به سامانه وزارت صمت، ثبت نام در فرآیند مربوطه به شرط دارا بودن شرایط و تایید مرکز ملی فرش ایران از تسهیلات فوق الذکر بهره مند بشوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.